۳ ترفند مهم برای بالا بردن سرعت اینترنت وای فای

کارشناسان وای فای حقه‌های آسان و جدیدی فاش کرده‌اند که می‌تواند به حل شدن مشکلات کندی اینترنت کمک کند.

۳ ترفند مهم برای بالا بردن سرعت اینترنت وای فای

 کارشناسان وای فای حقه‌های آسان و جدیدی فاش کرده‌اند که می‌تواند به حل شدن مشکلات کندی اینترنت کمک کند.

طبق آنچه در سایت مایکروسافت، غول فناوری نوشته شده است، ۳ روش وجود دارد که می‌تواند تجربه بهتر و پرسرعت‌تری از وب گردی به شما بدهد.

دوری از اجسام بزرگ

برای بهره بردن بیشتر از وای فای، شما باید روتر را از اجسامی که در مسیر سیگنال‌ها اختلال ایجاد می‌کند، دور نگه دارید. اجسام برقی، وسایل بزرگ آهنی و وسایل دکوری حجیم چیزهایی هستند که می توانند باعث کند شدن سرعت وای فای شدو. برخی از دستگاه‌های الکترونیک مانند مایکرویو و تلویزیون نیز باید از روتر دور باشند، چون آنها هم سیگنال‌های خودشان را منتشر می‌کنند.

کدام نقاط دنیا برای دسترسی به اینترنت مشکل دارند؟

به گفته مایکروسافت، بسیاری از وسایل برقی بدون سیم مانند تلفن‌های بی‌سیم، اجاق‌های مایکرویو، مانیتور نظارت بر کودک و درهای پارکینگ از این فرکانس‌ها استفاده می‌کنند. در نتیجه نویز سیگنال می‌تواند در ارتباط بین دستگاه شما و روتر اختلال ایجاد کند.

به‌روزرسانی سیستم عامل

روتر خود را به طور مرتب به‌روز کنید تا به راحتی کار کند. همچنین آپلود آخرین نرم افزار امنیتی امری ضروری است. در کل، شما نیاز دارید که آدرس آی پی روتر خود را پیدا کنید و آن را در جستجوگر بنویسید تا به صفحه دامین آن دسترسی پیدا کنید. از نام کاربری و کلمه عبور روتر برای دسترسی به تنظیمات استفاده کنید. حواستان به به‌روزرسانی‌ نرم افزارها باشد و هرزمان که ممکن بود آن را دانلود کنید. آخرین نرم‌افزار امنیتی که می‌تواند سرعت شما را ارتقا بدهد و دستگاه شما را از وجود هکرها امن نگه دارد، دانلود کنید.

مایکروسافت می‌گوید سازندگان روترها به طور مرتب به‌روزرسانی‌های رایگان ارائه می‌کنند. برخی اوقات این آپدیت‌ها می‌تواند عملکرد روتر شما را ارتقا دهد. برای دریافت آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل برای روتر خود، وب سایت سازنده را ببینید.

تکرارکننده بی‌سیم

یک تکرارکننده بی‌سیم هم می‌تواند به سرعت وای فای شما کمک کند. تکرارکننده‌ها دستگاه های جیبی هستند که سیگنال‌های بی‌سیم را بازپخش می‌کند و باعث تقویت سیگنال‌ها از روتر به سایر نقاط خانه می‌شود.

به گفته مایکروسافت، شما می‌توانید یکی از این دستگاه‌های کوچک را هر جایی از منزل بگذارید اما بهتر است دنبال مکانی باشید که در فاصله‌ای بین روتر، مودم یا نقطه دسترسی و دستگاه شما باشد. بهتر است پیش از سرمایه گذاری روی این دستگاه‌ها خوب درباره آنها تحقیق کنید. پیکربندی برخی از تکرارکننده‌های بی‌سیم ممکن است دشوار باشد و عملکرد شبکه شما را کاهش دهند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107325

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر