تهدید به انتشار تصاویر روابط خصوصی زن و شوهرها | فرد خاطی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری هکر جوانی خبر داد که پس از نصب دوربین در منازل اقدام به نصب برنامه دوربین‌ها بر روی گوشی همراه خود کرده و از مالکان منازل اخاذی می‌کرد، خبر داد.

تهدید به انتشار تصاویر روابط خصوصی زن و شوهرها | فرد خاطی دستگیر شد

سرهنگ «موسوی»، رئیس پلیس فتا انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری هکر جوانی خبر داد که پس از نصب دوربین در منازل اقدام به نصب برنامه دوربین‌ها بر روی گوشی همراه خود کرده و از مالکان منازل اخاذی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه شخصی با هک دوربین مدار بسته منزلشان و با تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی، اقدام به اخاذی از وی را کرده، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس پس از ثبت اظهارات شاکی، اقدامات اولیه را آغاز نمودند و در بررسی‌ها و اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته موفق به شناسایی و دستگیری هکر جوانی که اقدام به نصب دوربین‌های مداربسته می‌کرد، شدند.

وی در اعترافات خود عنوان داشت: پس از نصب دوربین در منازل اقدام به نصب برنامه دوربین‌ها بر روی گوشی همراه خود کرده و با داشتن رمز و پسورد سیستم DVR اقدام به ضبط فیلم دوربین‌ها و تهدید و اخاذی از مالکین را نموده است.

این مقام مسئول از شهروندان خواست: از نصب دوربین در اماکن خصوصی جدا خوداری نمایند و برای نصب در (پارکینگ و راهرو‌ها و…) از شرکت‌های خدمات دهنده معتبر استفاده کنند و حتما نسبت به تغییر نام کاربری و رمز عبور دوربین‌های مدار بسته بلافاصله پس از نصب و بصورت دوره‌ای اقدام نمایند.

این مقام مسئول هشدار داد: در ماده ۷۲۹ بخش یکم تعزیرات قانون مجازات، دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای و یا مخابراتی، مجازات حبس از ۳ ماه تا یک سال و جزای نقدی در نظر گرفته شده است./ رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43069

ارسال نظر