اکبر خرمدین در زندان فوت کرد + فیلم و تصویر

اکبر خرمدین که متهم به قتل پسر ،دختر و دامادش بود به دلیل بیماری در زندان به کام مرگ رفت.

اکبر خرمدین در زندان فوت کرد + فیلم و تصویر

 اکبر خرمدین در زندان فوت کرد

در توضیح این خبر  که همشهری آنلاین آنرا منعکس کرده است آمده:

اکبر خرمدین که متهم به قتل پسر ،دختر و دامادش بود به دلیل بیماری در زندان به کام مرگ رفت.

چندی پیش خبر منتشر شد که  پدر بابک خرمدین که از چند ماه قبل به اتهام قتل او و خواهر و شوهرخواهرش در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد، هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان رجایی کرج بستری شد.در ان خبر آمده بود :پدر بابک خرمدین حدود ۸۰ سال دارد و بعد از ابتلا به کرونا به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شده و تحت معالجه و درمان قرار دارد.

اکبر خرمدین که بود ؟ 

«بابک خرمدین» کارگردان ۴۷ساله سینما توسط والدین خود به قتل رسید؛ جسد مُثله‌شده او در سطل زباله‌ای در شهرک اکباتان تهران کشف شد.

طبق اقرار، پدر این کارگردان با او اختلاف داشته و ابتدا او را بیهوش و بعد جسد را با چاقو تکه تکه کرده بود.

اکبر خرمدین در زندان فوت کرد

اکبر خرمدین،  در اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به همراه همسرش ایران موسوی ثانی به اتهام قتل فرزندشان بازداشت و در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کردند. آن‌ها علاوه بر قتل بابک، به ارتکاب دو قتل دیگر نیز اعتراف کردند؛ آرزو (دختر خانواده) و فرامرز (شوهر سابق آرزو). اکبر خرمدین (پدر بابک) در تحقیقات گفت که فرامرز را در سال ۹۰ و آرزو را در سال ۹۷ به قتل رسانده و پس از مثله‌کردن اجساد، آن‌ها را در نقاط مختلف تهران رها کرده و در همه این قتل‌ها همسرش همدستش بود، اما نقشی در ارتکاب قتل‌ها نداشت. اکبر خرمدین در زمان دستگیری ۸۰ سال سن داشت.او طبق حکم دادگاه از جرم قتل فرزندان به کمتر از ١٠ سال و از جرم قتل دامادش با رضایت اولیا دم، به حبس طولانی‌مدت محکوم شد.

 

تقاضای پدر بابک خرمدین  قبل از مرگ 

 

چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه تحقیقات در پرونده قتل بابک خرمدین و خواهر و شوهرخواهرش برای صدور کیفرخواست ادامه دارد و در همین حال پدر بابک خرمدین به قرار بازداشت خود اعتراض کرده و تقاضا کرده با قید وثیقه آزاد شود.

اعتراض متهم به قرار بازداشت موقت در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و با رای دادگاه تقاضای متهم برای پذیرش وثیقه پذیرفته نشد.

بعد از صدور کیفرخواست از سوی دادسرای جنایی تهران پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی خواهد شد.

قتل بابک خرمدین

بابک خرمدین متولد سال ۱۳۵۳ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل ۱۳۸۸ بود. او در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهی لندن شد و پس از مدتی به ایران بازگشت.

بابک خرمدین در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دست والدینش در شهرک اکباتان تهران به قتل رسید.در ۲۶ اردیبهشت و پس از آن‌که بخش‌هایی از جسد مثله شدهٔ او توسط یک کارگر شهرداری در شهرک اکباتان پیدا شد، پلیس پدر و مادر خرمدین را بازداشت کرد و آن‌ها به قتل فرزندشان اعتراف کردند.

در ۲۷ اردیبهشت اکبر خرمدین، پدرش اعتراف کرد که با همدستی همسرش مواد بیهوش کننده به فرزندشان خورانده‌اند و پس از بیهوشی او را به قتل رساندند و جسد را پس از مثله کردن در سطل زباله‌هایی در فاز ۳ اکباتان، آریاشهر و میدان صنعت رها کرده‌اند. اکبر خرمدین انگیزهٔ قتل پسرش را اذیت کردن‌ها و رفتار نامناسب مقتول با پدر و مادرش عنوان کرد.

همچنین در یک روایت تازه‌تر خانوادهٔ فرامرز (داماد اکبر خرمدین) ادعا کرده‌اند که اکبر بیماری سرطان پیشرفته دارد و به همین خاطر به دلیل ناامیدی از نزدیک بودن مرگش، تلاشی هم برای پنهان کردن بقایای جسد پسر خود (بابک) همچون دختر و داماد خود نکرده است.

اکبر خرمدین داماد و دختر ش را هم به قتل رساند

در ۲۹ اردیبهشت پدر و مادر خرمدین اعتراف کردند که دامادشان فرامرز و دخترشان آرزو را نیز به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۷ با همان روش به قتل رسانده‌اند، تکه‌تکه کرده‌اند و اجسادشان را در سطل زباله انداخته‌اند. آن‌ها دلیل قتل دامادشان را «مشکلات اخلاقی» و دلیل قتل دخترشان را «مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و ارتباط با افراد غریبه» عنوان کردند.به گفتهٔ مقامات، یک روانپزشک سلامت روانی این دو نفر را تأیید کرده‌است. رئیس دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی در این ارتباط گفت: «سالم بودن در پرونده‌های این‌چنینی به معنی این نیست که افراد از نظر روانی سالم هستند، بلکه به زبان جرم و جنایت منظور این است که جنون ندارند و مسئول رفتار خود می‌باشند، اما حتماً دچار اختلالات خاصی هستند.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2786

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر