حجم ویدیو: 7.35M | مدت زمان : 00:01:09

انفجار در جشن تولد در شهریار 8 قربانی گرفت | 3 کودک در میان قربانیان + جزئیات جدید از علت حادثه

رئیس اورژانس کشور و دادستان شهریار جزئیات بیشتری از انفجار در یک جشن تولد در شهریار تهران را تشریح کردند. در این حادثه ۳ کودک، ۳ زن و یک مرد جان باختند.

دادستان شهریار گفت: در بررسی صحنه آتش‌سوزی سفره‌خانه شهر اندیشه در این شهرستان، به نظر بادکنک هلیومی وجود نداشته و آتش سوزی به علت دیگری رخ داده است.

حمید عسگری پور افزود: عملیات اطفای حریق و انتقال اجساد آتش سوزی رستوران چتر شهر اندیشه شهرستان شهریار تا ساعت ۱۱ دیشب ادامه داشت.

وی یادآورشد: متوفیان به پزشکی قانونی برای کشف علت فوت منتقل شدند و به احتمال زیاد فردا اجساد به خانواده ها تحویل داده شوند.

عسگری پور اظهارداشت: اطلاعاتی که در فضای مجازی در خصوص انفجار بادکنک هلیومی منتشر شده، بر اساس حدس و گمان است.

دادستان شهریار با بیان اینکه احتمال می رود نخستین افرادی که موضوع انفجار بادکنک هلیومی را مطرح کرده باشند، نیروهای اورژانس باشند، گفت: اکنون تنها اطلاعات قطعی در اختیار ما وقوع آتش سوزی و مرگ هفت نفر به علت خفگی بر اثر استنشاق گازهای سمی و دود است.

وی تاکید کرد: بررسی دقیق تر صحنه وقوع حادثه می تواند جزئیات بیشتری در اختیار ما قرار دهد و از همین رو نمی توان با قطعیت در خصوص وجود و انفجار بادکنک هلیومی به عنوان علت حادثه نظری داد.

جزئیات انفجار و آتش‌سوزی سفره‌خانه‌ای در شهریار

سخنگوی اورژانس اعلام کرد: حوالی ساعت ۲۰ سه‌شنبه (روز گذشته) در محدوده یک قهوه‌خانه در فاز ۱ شهرک اندیشه، گزارش یک انفجار و آتش‌سوزی در مراسم تولد را دریافت کردیم. در این حادثه ۳ کودک، ۳ خانم و یک آقا فوت شده‌اند. 

گویا استفاده از بادکنک باد هلیوم باعث انفجار شده اما هنوز موضوع در دست بررسی است.

شاهین فتحی، مدیرعامل هلال احمر استان تهران از انفجار در سفره خانه‌ای در شهریار خبر داد و گفت: ساعت ۲۱ حادثه اعلام و نیروهای هلال احمر به عنوان پشتیبان آتش نشانی و اورژانس وارد عمل شدند.

این حادثه در «شهرک مریم» رخ داد و متأسفانه هشت نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر که در مقابل درب این سفره خانه بودند، صدمه‌ای ندیدند.

۷ نفر از در محل وقوع حادثه جان باخته و یک کودک ۳ ساله هم پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است.

علت این حادثه توسط نیروهای آتش نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

خفگی علت فوت افراد در آتش سوزی سفره خانه اندیشه است

دادستان شهریار: این سفره خانه در زیر زمین قرار داشت و نزدیک به ۱۵ پله به طرف پایین می‎خورد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد یک بادکنک حاوی گاز هلیوم دچار انفجار و اشتعال و در نهایت منجر به انتقال آتش سوزی در سطح رستوران شده است.

پس از شعله‌‎ور شدن فضا, متوفیان به سمت انتهای رستوران تا نزدیکی آشپزخانه فرار می‎کنند ولی در نهایت در همین نقطه بر اثر خفگی جان خود را از دست می‎دهند.

جنازه سه کودک خردسال، سه زن و یک مرد میانسال در حالی که دچار خفگی شده‎‌اند پیدا شد اگرچه آثار سوختگی روی آنان بسیار خفیف بود. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25927

  • مهدیه

    چقدر بدِ که حتی بعضی از مسئولین هلال احمر هم انقدر اطلاعاتشون کمه که نمیدونن هلیوم گاز بی خطریِ و قابل اشتعال نیست اما برخی افراد سودجو بخاطر قیمت بالای هلیوم از هیدروژن و گاز بالن که مثل گاز شهریِ استفاده میکنن و خیلی از افراد بدون اطلاع از قابل اشتعال بودن این گاز ک درست مثل هلیوم باعث بالا موندن بادکنک میشه ولی برعکس هلیوم که بی خطرِ ،خیلی خیلی خطرناک و قابل اشتعالِ و برخی نیز با اطلاع از این موضوع و بخاطر پایین بودن قیمت این بادکنک ها نسبت به بادکنک هلیومی اونها رو تهیه میکنن اطلاعات غلط اون هم در رسانه ای مانند صدا و سیما در اختیار مردم میگذارند .

ارسال نظر