نقشه شوم سارق تهرانی برای سوءاستفاده از مسافران

دزد حرفه‌ای با پرسه‌زدن در ترمینال غرب تهران مسافرانی را که تازه وارد پایتخت شده بودند شناسایی می‌کرد و پس از بیهوش‌کردن آنها، اموالشان را به سرقت می‌برد

نقشه شوم سارق تهرانی برای سوءاستفاده از مسافران

دزد حرفه‌ای با پرسه‌زدن در ترمینال غرب تهران مسافرانی را که تازه وارد پایتخت شده بودند شناسایی می‌کرد و پس از بیهوش‌کردن آنها، اموالشان را به سرقت می‌برد.

این مرد ۴۵ساله مدتی قبل و با شکایت مرد جوانی که مدعی بود همه اموالش به سرقت رفته است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. مرد جوان به مأموران پلیس گفت: تازه از شهرستان به تهران رسیده و درترمینال روی نیمکت نشسته بودم که مردی میانسال به من نزدیک شد و سر صحبت را باز کرد. او از شغلم پرسید و اینکه چرا به تهران آمده‌ام و بعد از کمی‌ گفت‌وگو درحالی‌که اعتمادم را جلب کرده بود به سمت دکه رفت و با ۲ پاکت آبمیوه برگشت. یکی از آنها را به من داد و خودش پاکت دیگر را گرفت و شروع کرد به نوشیدن آبمیوه. من هم بی‌خبر از همه جا آبمیوه را نوشیدم اما لحظاتی بعد دچار سرگیجه شدید شده و از هوش رفتم. وقتی به هوش آمدم در بیمارستان بودم و فهمیدم که ساعت‌ها بیهوش بوده‌ام و در این میان مرد میانسال جیب‌هایم را خالی کرده و همه اموالم را دزدیده است.

جوان مسافر تنها طعمه سارق بیهوشی نبود و مأموران در ادامه با شکایت‌‌های مشابه دیگری هم روبه‌رو شدند. شکایاتی که نشان می‌داد سارق میانسال با پرسه‌زدن در محوطه ترمینال غرب تهران طعمه‌هایش را عمدتا از بین مسافرانی که تازه به تهران رسیده‌اند انتخاب کرده و پس از ریختن طرح دوستی با آنها و جلب اعتمادشان، با تعارف آبمیوه، آنها را بیهوش کرده و اموالشان را به سرقت برده است.

مشخصاتی که مالباختگان از سارق حرفه‌ای ارائه داده بودند در اختیار مأموران کلانتری ۲۰۹قرار گرفت و آنها شروع به گشتزنی در محوطه ترمینال کردند تا اینکه چند روز پیش مردی را دیدند که مشخصات او با مشخصات سارق تحت تعقیب یکی بود. مرد مرموز در حال حرف زدن با مسافرجوانی بود و به‌نظر می‌رسید که قصد فریب وی و سرقت اموالش را دارد که مأموران وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.

به‌گفته سرهنگ پیمان لطفی، سرکلانترپنجم پلیس پیشگیری پایتخت، متهم در حال اجرای سناریوی سرقتی دیگر بود که توسط مأموران دستگیر شد و در بازرسی کیف او تعدادی مدارک هویتی متعلق به افراد دیگر کشف شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: این مرد ۴۵ساله در تحقیقات به سرقت از مسافران پایتخت با دادن آبمیوه مسموم به آنها اعتراف کرد که تاکنون ۵نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

 

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25545

ارسال نظر