جزئیات جدید از مسمومیت مرموز دانشجویان فرهنگیان و امام صادق | مسمومیت غذایی یا عوامل پشت پرده برای اغتشاش در دانشگاه‌ها؟!

معاون وزیر علوم گفت: تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر تمامی عوامل دخیل در مسمومیت‌های ۲ روز اخیر دانشگاه‌ها را شناسایی کنیم.

جزئیات جدید از مسمومیت مرموز دانشجویان فرهنگیان و امام صادق | مسمومیت غذایی یا عوامل پشت پرده برای اغتشاش در دانشگاه‌ها؟!

داداش پور درباره مسمومیت‌های ۲ روز اخیر در ۲ دانشگاه کشور گفت: اولین جلسه خود را برگزار خواهیم کرد تا بررسی کنیم که این ۲ اتفاقی که در ۲ روز متوالی پیش آمده آیا ناشی از مسمومیت غذایی بوده اند یا عومل پشت پرده ای وجود دارند تا دانشگاه‌ها را به سمت تشویش بکشانند.

او گفت: اکنون نمی‌توان پاسخ داد؛ اما تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر تمامی عوامل دخیل در این موضوع را شناسایی کنیم.

به گفته وی ۲ عامل را مطرح کرده‌اند؛ اولی مسمومیت غذایی است و برخی دستگاه‌ها نیز عنوان کرده‌اند که ممکن است ناشی از ویروس باشد.

او گفت: اجازه دهید بررسی کنیم و بعد در این باره صحبت کنیم. قرار بر این است که روز شنبه اولین جلسه را برقرار کنیم تا بتوانیم سهم تمام عوامل را مشخص کنیم. البته با بررسی‌های روز گذشته بلا فاصله پس از این اتفاق دانشجویان مسموم شده در دانشگاه فرهنگیان به ۲ بیمارستان و امروز نیز در دانشگاه امام صادق به ۴ یا ۵ بیمارستان منتقل شده اند.

به گفته وی دفتر مشارکت سلامت، ۲ حوزه مراکز بهداشت و مراکز مشاوره سلامت را دارد و طبیعی است که مراکز مشاوره سلامت در حوزه تغذیه کاملا مراقبت کنند تا دیدگاه‌های سلامت محور رعایت شوند.

داداش پور درباره ساماندهی خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های کشور نیز گفت: پس از تصویب قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت توسط مجلس، از سال ۱۴۰۱ برنامه‌های روشنی در این باره داریم.

در این قانون (جوانی جمعیت) اغلب دستگاه‌ها و همچنین دانشگاه‌ها مکلف شده اند تا به سمت ساخت خوابگاه‌های متاهلی حرکت کنند؛ چرا که در یک دهه گذشته توجه زیادی به این موضوع نشده است.

با اعلام معاون وزیر علوم تعداد متقاضیان در این موضوع حداقل ۶۰ هزار نفر است؛ اما تقریبا ۱۵۱۶ واحد خوابگاهی متاهلی وجود دارند.

او گفت: البته از پارسال و با رویکرد جدید وزیر علوم ساخت خوابگاه‌های متاهلی را در دستور کار قرار داده ایم. فکر می‌کنم کلنگ بیش از ۱۰۰ خوابگاه در سطح دانشگاه‌های کشور زده شده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22371

ارسال نظر