۴۵ دانشجو معلم در خوابگاه نسیبه مسموم شدند یا ویروسی؟

با اعلام پزشک معالج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تمامی مسمومان بدون مشکل ترخیص شده اند.

۴۵ دانشجو معلم در خوابگاه نسیبه مسموم شدند یا ویروسی؟

آیدین محمدولی پور، متخصص طب اورژانس و پزشک دانشجویان مسموم دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان علائم حیاتی مناسبی داشتند؛ اما علائمی مانند اسهال و استفراغ داشتند که می‌تواند در زمینه عفونت‌های ویروسی باشد که اکنون در کشور نیز شایع است.

ولی پور گفت: با توجه به این موضوع که تعداد افراد مسموم زیاد بوده و همزمان نیز این اتفاق افتاده است؛ موضوع مسمومیت غذایی نیز مطرح می‌شود. البته دلیل دیگری هم می‌تواند باشد که این اتفاق منشا ویروسی داشته باشد. آن هم به خاطر آن است که علائمی مثل بدن درد و تب در تمامی این افراد وجود داشت. البته قبل از این که علائم استفراغ در بیماران مشاهده شود و حتی شام خود را مصرف کنند، بعضی از این افراد علائمی مانند تب و بدن درد داشتند و ممکن است که ویروسی نیز باشد.

با اعلام این پزشک تفاوت میان این ۲ موضوع تنها با آزمایش نمونه غذا همراه است. البته چه ویروسی و یا مربوط به غذا باشد، در عرض ۲۴ تا ۷۲ ساعت تمام علائم برطرف می‌شوند و درمان نیز درمان علامتی و جایگزینی مایعات است.

او گفت: ما نیز درمان علامتی اولیه را انجام دادیم و برای بیماران قرص نوشتیم. توصیه جایگزینی مایعات کردیم و اکنون بدون مشکل تمامی این افراد ترخیص شده اند.

به گفته پزشک معالج دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تنها در زمانی ویروسی بودن این اتفاق مشخص خواهد شد که در شرایط خاصی از غذایی که عنوان می‌شود دلیل این موضوع بوده، نمونه برداری شود و بر این اساس اعلام کنند که این اتفاق ناشی از مصرف غذا بوده است یا خیر.

ولی پور در ارتباط با صحبت‌های معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در هیچ کجای دنیا بدون نمونه برداری مستقیم از غذایی که مورد بحث است نمی‌توان گفت که مسمومیت غذایی نیست؛ اما درباره این که افراد یک سری علائم ویروسی داشتند نیز نمی‌توان آن را کتمان کرد و می‌توان گفت تمامی این افراد علائم ویروسی (تب و بدن درد) را داشته اند.

این صحبت‌ها در شرایطی است که معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پیش از گفته بود: «علت ایجاد مشکل گوارشی برای این دانشجویان، مسمویت غذایی نبوده و ارتباطی به غذای خوابگاه نداشته است.»

این مسمومیت میان دانشجویانی شیوع پیدا کرده که در چند اتاق کنار هم ساکن و با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند.

بامداد امروز بر اثر بروز مسمومیت در خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در محدوده مسجد حضرت امیرالمومنین ۴۲ نفر مسموم شدند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22248

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر