قاتل فراری خواربار فروش مشهدی به دام افتاد

مردی که بعد از قتل خواربار فروش مشهدی فراری شده بود قبل از خروج از مرزهای غربی کشور دستگیر شد.

قاتل فراری خواربار فروش مشهدی به دام افتاد

مردی که بعد از قتل خواربار فروش مشهدی فراری شده بود قبل از خروج از مرزهای غربی کشور دستگیر شد.

به گزارش عرشه آنلاین، جوان تبعه خارجی که خواربار فروشی را در منطقه گلشهر مشهد به قتل رسانده بود، هنگام خروج از مرزهای غربی کشور در تور اطلاعاتی عوامل انتظامی افتاد و دستگیر شد.

ساعت ۲۱:۳۰ چهاردهم شهریور جوان ناشناسی از یک دستگاه خودرو در خیابان مهرورز پیاده شد و به درون خواربار فروشی(سوپرمارکت) رفت. چند ثانیه بعد هم جوان ناشناس دیگری قدم به فروشگاه مذکور گذاشت اما حدود ۴ دقیقه بعد ۲ جوان ناشناس در حالی از خواربار فروشی بیرون آمدند که یکی از آن ها کارد وحشتناک خون آلودی را در دست داشت. در همین حال، مرد خواربار فروش هم که دست روی گردنش گذاشته بود و خون زیادی روی بدنش می‌ریخت، از فروشگاه بیرون آمد اما مرد کارد به دست دوباره به سمت مرد خواربار فروش  هجوم برد که او نیز از ترس دوباره به درون فروشگاه گریخت.

لحظاتی بعد و با فرار ۲ مهاجم ناشناس از خیابان مهرورز، کسبه و اهالی محل در جریان هجوم ضاربان به مغازه‌دار قرار گرفتند و بدین ترتیب با گزارش ماجرا به نیروی امدادی و پلیس، مرد ۳۰ ساله به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد انتقال یافت اما معاینات پزشکی بیانگر آن بود که«سجاد-ز» بر اثر اصابت ضربه کلنگی کارد به ناحیه گردن جان خود را از دست داده است . طولی نکشید که ماجرای غافلگیری مرگبار ضاربان خشن در بی‌سیم‌های پلیس پیچید و دقایقی بعد قاضی ویژه قتل عمد مشهد به همراه گروهی از کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم بیمارستان شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که خواربار فروش ۳۰ ساله توسط ضاربان غافلگیر شده است چراکه هیچ گونه آثار دفاعی روی پیکرش وجود نداشت؛ بنابراین قاضی دکتر صادق صفری دامنه تحقیقات قضایی را به محل وقوع جنایت کشید و بررسی‌های تخصصی را تا سپیده دم ادامه داد. کنکاش‌های قضایی در این جنایت نشان داد ضارب اصلی از اتباع خارجی (افغانستانی) است به طرف مرزهای غربی کشور حرکت می‌کند. ساعتی بعد گروهی از کارآگاهان زیرنظر مستقیم سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) رد زنی‌های اطلاعاتی را با بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین پلیسی آغاز کردند و مشخصات ضارب را با هماهنگی‌های قضایی به همه مراکز نظامی و انتظامی فرستادند. این گونه بود که محمدرضا (متهم به قتل فراری) زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت و مشخص شد که او با همراهی چند تن از قاچاقچیان انسان قصد عبور از مرزهای غربی به سمت ترکیه را دارد؛ بنابراین ماجرای فرار قاتل از طریق رمزهای قضایی و با نامه‌نگاری‌های محرمانه به قاضی دلداری(قاضی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه) اعلام شد و دقایقی بعد نیابت قضایی از سوی قاضی دکتر صادق صفری به مقصد ارومیه رسید. طولی نکشید که همکاری‌های گسترده قضایی با دادستان های مراکز۲ استان نتیجه داد و متهم تحت تعقیب هنگام خروج غیرقانونی از مرزهای غربی در چنگ نیروهای انتظامی گرفتار شد و به اردوگاه اتباع خارجی ارومیه انتقال یافت.

این در حالی بود که بی‌درنگ هماهنگی‌های اداری خارج از وقت زیر نظر شرافتی( مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی ) صورت گرفت و متهم مذکور پس از طی تشریفات سریع قانونی به عوامل انتظامی تحویل شد تا به اردوگاه حسن آباد در دو راهی طرقبه مشهد منتقل شود. به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، با پایان عملیات دستگیری ضارب فراری که چندین شبانه روز به طول انجامید، سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) از دستورات سریع و قاطعانه قاضی ویژه قتل عمد و همچنین تلاش‌های بی‌دریغ جان برکفان پلیس آگاهی خراسان رضوی تقدیر کرد و به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: هیچ پرونده‌ای از جرایم خشن و به‌ویژه قتل در بایگانی قرار نمی‌گیرد و همه نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی تا لحظه کشف جرم در آماده‌باش به سر می‌برند و به‌صورت شبانه‌روزی برای احساس امنیت در جامعه تلاش می‌کنند.

در همین حال، قاضی دکتر صادق صفری نیز از انجام هماهنگی‌های لازم توسط آذرمهری(رئیس اردوگاه حسن آباد) برای انتقال متهم خبر داد و به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: عملیات پیچیده اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و همکاری صمیمانه دیگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای دستگیری متهم فراری در مرزهای غربی کشور شایسته تقدیر است. وی افزود: با انتقال متهم به مشهد تحقیقات قضایی درباره انگیزه این جنایت هولناک آغاز خواهد شد.

منبع: خراسان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105728

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر