خبر رسمی از مذاکرات برجامی محرمانه ایران و آمریکا

مشاور هیات مذاکره‌کننده ایران در خصوص خبر مذاکرات برجامی محرمانه ایران و آمریکا توضیحاتی ارائه کرد.

خبر رسمی از مذاکرات برجامی محرمانه ایران و آمریکا

مشاور هیات مذاکره‌کننده ایران جزئیات مذاکرات برجامی محرمانه ایران و آمریکا را اعلام کرد.

مشاور هیات مذاکره‌کننده ایران، مشاور هیات مذاکره‌کننده ایران درباره توافقنامه هسته‌ای تاکید کرد هیچ‌گونه مذاکرات محرمانه‌ای میان تهران و واشنگتن صورت نگرفته است.

محمد مرندی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربی، گفت: مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد، بلکه مذاکرات غیرمستقیم و با ارسال پیام‌هایی توسط طرف‌های ثالث است و همه آنها مربوط به مسئله زندانیان و دارایی‌هایی است که آمریکا، آنها را تصرف کرده است.

مشاور هیات مذاکره‌کننده ایران افزود: مسایل دیگری هم وجود دارد که بحث‌ درباره آنها توسط طرف های ثالث ازجمله عمان و سازمان ملل در نیویورک یا قطر، انجام می‌شود. اما اینها مذاکرات مستقیم نیست و دو طرف، پای یک میز نمی‌نشینند.

نشریه انگلیسی «میدل ایست‌آی» اخیرا در گزارشی به ادعای برخی منابع نوشت که مذاکرات مستقیم «رابرت مالی» و سفیر ایران در سازمان ملل انجام شده است و احتمال حصول توافقی موقت بر سر برجام نزدیک است.

پیش از این کاخ سفید نیز هرگونه گزارش ادعایی در این زمینه را رد کرده بود. نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی تصریح کرد: «هیچ توافق موقتی برای جایگزینی برجام وجود ندارد و در دستورکار نیست.»

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا گزارش‌ها در مورد نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق موقت را تنها گمانه‌زنی خواند و گفت که تحول جدیدی رخ نداده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91697

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر