آمار تکان دهنده از تلفات غیرنظامیان در اوکراین

سازمان ملل تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین را اعلام کرد.

آمار تکان دهنده از تلفات غیرنظامیان در اوکراین

سازمان ملل تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین را اعلام کرد.

یک نهاد سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به ۸ هزار و ۵۰۰ غیرنظامی اوکراینی در جنگ میان روسیه و  اوکراین کشته شده اند و هزاران مرگ تایید نشده دیگر نیز  وجود دارد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا ۹ آوریل ۲۰۲۳،حدود ۸ هزار و ۴۹۰ نفر کشته و ۱۴ هزار و ۲۴۴ نفر دیگر مجروح شده اند.

این نهاد بارها اعلام کرده که به دلیل محدودیت دسترسی به مناطق مختلف اوکراین, آمارهای ارائه شده از تلفات غیرنظامیان تنها "نوک کوه یخ" است.

اکثر تلفات غیرنظامی در مناطق تحت کنترل دولت اوکراین ثبت شده است. به گفته این نهاد، ۳ هزار و ۹۲۷ غیرنظامی در مناطق دونتسک و لوهانسک که شاهد درگیری های شدید میان نیروهای روسیه و اوکراین بوده اند، جان خود را از دست داده اند.

به تازگی اسناد و جزئیات محرمانه طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه و نیز اسناد محرمانه دیگر دولت بایدن ، در شبکه های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده که بازتاب های بسیاری داشته و افشا کننده وقایع بسیاری در حوزه های مختلف است. بر اساس، یکی از اسناد منتشر شده در شبکه های اجتماعی، از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ نیروی روسیه کشته شده اند.

این در حالی است مقامات آمریکایی مدعی هستند آمار واقعی تلفات روسیه بسیار بیشتر است و حدود ۲۰۰ هزار نیروی روس از آغاز جنگ کشته و زخمی شده اند. / ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81596

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر