تشدید تنش‌ها در مرز افغانستان | سخنگوی وزارت دفاع طالبان توضیح داد

سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در خصوص تنش‌های مرزی اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

تشدید تنش‌ها در مرز افغانستان | سخنگوی وزارت دفاع طالبان توضیح داد

سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱) در مصاحبه‌ای، خواستار حل مشکلات مرزی این کشور با همسایگانش از راه گفتگو شد.

«عنایت الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری صدای افغان (آوا) اعلام کرد که این کشور در صدد است تا مشکلات مرزی با کشورهای همسایه خود را از راه گفتگو و نه درگیری نظامی حل و فصل کند.

بیشتر بخوانید: مرزبانان ایران با نیروهای طالبان درگیر شدند | شلیک موشک‌های ایرانی به ساختمان پلیس طالبان + جزئیات

سخنگوی وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص گفت: ما خواهان حل مشکلات مرزی با کشورهای همسایه از طریق گفتگو هستیم، نه راه درگیری نظامی بر این اساس وزارت دفاع در تلاش ایجاد یک راهکار عملی برای جلوگیری از درگیری‌ های مرزی است.

«عنایت الله خوارزمی» در ادامه اضافه کرد: ما در تلاش برای وقوع جنگ با هیچ کدام از کشورهای همسایه خود نیستیم؛ از این‌رو کشورهای همسایه نیز باید به قوانین مرزی میان دو کشور احترام بگذارند.

در همین حال نورالله ابراهیم خیل، آگاه نظامی نیز در مصاحبه با خبرگزای آوا گفت که درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان و کشورهای همسایه به‌خصوص پاکستان به نفع هیچ کشوری نیست، بلکه باعث کاهش داد و ستد تجاری می‌ شود.

او در ادامه تاکید کرد: برای جلوگیری از درگیری‌ های مرزی نیاز است که نیروهای امنیتی آموزش‌ های فنی و حرفه ای را سپری کنند و در ضمن آن رهبری طالبان با مقامات کشورهای همسایه برای حل تنش‌‌های مرزی به دنبال یک راهکار باشند. هربار که مقامات حکومتی به خواست‌ پاکستانی‌‌ها تن نداده اند، آنان با استفاده از راه نظامی و مسدود کردن مرز تجارتی‌شان، تلاش کرده اند که بر حکومت افغانستان فشار وارد کنند، تا به خواسته‌های‌شان برسند.

این در حالیست که نیروهای دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر چندین بار با مرزبانان پاکستانی در منطقه مرزی پکتیکا درگیر شدند.

دیروز هم منابع آگاه در ولایت پکتیکا در این خصوص اعلام کردند که نیروهای طالبان در منطقه «اده انگور» در نزدیکی خط دیورند با مرزبانان پاکستانی درگیر شده اند.

یک منبع مطلع در این ارتباط گفت که این درگیری به دلیل بدرفتاری نظامیان پاکستانی با مسافران افغانستانی به وقوع پیوسته است.

به‌گفته منبع مذکور، در این درگیری یک شهروند افغانستانی زخمی شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77611

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر