تیراندازی و درگیری نیروهای طالبان در مرز + جزئیات

جزئیات تیراندازی نیروهای طالبان و نیروهای پاکستانی در مرز و بسته شدن گذرگاه مرزی تورخم اعلام شد.

تیراندازی و درگیری نیروهای طالبان در مرز + جزئیات

یک روز پس از آنکه طالبان افغانستان دستور بسته شدن گذرگاه مرزی «تورخم» را در میانه تنش‌ها با پاکستان صادر کرد، گارد مرزی این کشور و نیروهای طالبان افغانستان امروز (دوشنبه) به تبادل آتش پرداختند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تیراندازی در حالی اتفاق افتاده که نه طالبان افغانستان و نه پاکستان هیچ تلفاتی را گزارش نکرده‌اند.

روز یکشنبه، طالبان افغانستان مرز تورخم را که یک مسیر کلیدی است، به دلیل امتناع پاکستان در صدور مجوز به بیماران افغانی و مراقبان آنها به منظور ورود به پاکستان برای دریافت مراقبت‌های پزشکی بست.

خالد خان، یکی از افسران محلی پاکستان نیز تایید کرده که این مرز بسته شده و در نتیجه آن تیراندازی بین طالبان افغانستان و گارد مرزی پاکستان رخ داده است؛ این گذرگاه مرزی در ایالت خیبر پختون‌خوا است.

ملا محمد صدیقی، کمیسیونر انتصابی طالبان افغانستان در تورخم نیز گفته که اسلام آباد به تعهداتش پایبند نبوده و برای همین طرف افغان گذرگاه را بسته است.

او همچنین به افغان‌ها توصیه کرد که به مرز نروند.

تیراندازی در این گذرگاه مرزی رایج است. هر کدام از طرفین بارها در گذشته این مرز را بسته و همچنین مرز «چمن» در جنوب غرب پاکستان نیز چندین بار به دلایل مخلتف بسته شده است. هر دوی این گذرگاه‌ها برای افغانستان هم از نظر تجاری و هم از نظر مسافرتی مهم هستند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73515

ارسال نظر