پیام امیر کویت به رئیسی و ملک سلمان

امیر کویت به ابراهیم رئیسی و ملک سلمان بن عبدالعزیز پیام داد.

پیام امیر کویت به رئیسی و ملک سلمان

امیر کویت به مقامات ایران و عربستان به سبب امضای توافق آشتی میان دو کشور تبریک گفت.

به نقل از الخلیج آنلاین، «نواف الاحمد»، امیر کویت در پیامی به «ملک سلمان» پادشاه عربستان و «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به مناسبت توافق دوجانبه میان این دو کشور تبریک گفت.

امیر کویت در پیامی، تبریک صمیمانه خود را به مناسبت بیانیه مشترک مبنی بر توافق ایران و عربستان بر از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارتخانه‌های یکدیگر ابراز کرد.

او از اشتیاق دو کشور و تلاش مشترک آنها که در این توافق سازنده و مهم ظهور پیدا کرده، قدردانی کرد.

امیر کویت این توافق را گامی مهم به سوی تحقق امنیت و ثبات و پیشرفت منطقه و جهان و افزایش همکاری میان دو کشور به گونه‌ای که به نفع تمام ملت‌ها و کشورهای منطقه باشد، دانست.

مشعل الاحمد، ولی‌عهد کویت نیز به پادشاه عربستان و رئیس جمهور ایران به مناسبت توافق صورت‌گرفته مبنی بر ازسرگیری روابط میان دو کشور تبریک گفت.

لازم به ذکر است که در جریان مذاکرات فشرده مسئولین نهادهای امنیت ملی ایران و عربستان که از ۶ تا ۱۰ مارس در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد، دو کشور توافق کردند که پس از ۷ سال، روابط دیپلماتیک خود را ازسر بگیرند.

بر اساس توافق دو کشور، وزیران خارجه ایران و عربستان ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و همچنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77069

ارسال نظر