اقدام خصمانه ریاض علیه تهران در کنفرانس امنیتی مونیخ

وزیر خارجه دولت عربستان سعودی در کنفرانس مونیخ گفت ریاض پیش از جنگ اوکراین در گذشته درباره قابلیت‌های پهپادی ایران هشدار داده بود.

اقدام خصمانه ریاض علیه تهران در کنفرانس امنیتی مونیخ

وزیر خارجه دولت عربستان سعودی در کنفرانس مونیخ ادعا کرد ریاض پیش از جنگ اوکراین درخصوص قابلیت‌های پهپادی ایران هشدار داده بود.

وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا کرد ریاض در گذشته و پیش از آغاز جنگ اوکراین نسبت به پهپاد‌های ایران هشدار داده بود.

براساس گزارش «الخلیج آنلاین» «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه رژیم سعودی گفت: موضع شورای همکاری واحد است و ما طرفدار گفتگو برای حل بحران اوکراین هستیم.  روابط ما با روسیه خوب است و این موضوع برای تمام طرف‌ها در بازماندن در‌های گفتگو مفید است.

بن فرحان اظهار داشت که به گفتگو با اوکراین و روسیه برای رسیدن به فرصت‌های حل بحران ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه عربستان در خصوص روابط ریاض و واشنگتن نیز عنوان کرد: در روابط خود با آمریکا، منافع ملی مان را رعایت می‌کنیم. با واشنگتن در برخی موضوعات اختلاف داریم و این امر علنی و مشهور است. با آمریکا در موضوع امنیت و ثبات منطقه همکاری می‌کنیم.

به فرحان ادامه داد: ما تمایل به ثبات بازار نفت جهان داریم و در این راستا تلاش می‌کنیم. بن فرحان ادعا کرد که عربستان بزرگترین اقتصاد در منطقه و صاحب سریعترین رشد اقتصادی است.

وزیر خارجه عربستان در سخنان خود را تاجایی ادامه که خواستار مشارکت کشورهای عربی در مذاکرات هسته‌ای ایران و چهار به‌علاوه یک شد.

این سخنان بن فرحان درحالی است که به تازگی عربستان مدعی شده بود به دنبال گفتگو با ایران است. محمد الشیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز در دیدار با او اعلام کرد بغداد به زودی دیداری میان مقامات ایرانی و سعودی ترتیب خواهد داد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73296

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر