نامه رهبر مخوف واگنر به پنتاگون

یوگنی پریگوجین، بنیانگذار گروه واگنر، نامه‌ای سرگشاده به جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

نامه رهبر مخوف واگنر به پنتاگون

بنیانگذار گروه روسی واگنر که نقش فعالی در تحولات اوکراین دارد، تاکید کرد در صورتی این گروه جنایتکار باشد به تازگی با آمریکا همکار شده است.

پس از اینکه آمریکا گروه واگنر روسیه را به عنوان یک سازمان جنایتکار بین‌المللی معرفی کرد، یوگنی پریگوجین، بنیانگذار آن از شورای امنیت ملی کاخ سفید خواست تا جنایتی را که او این گروه را به آ متهم می‌کند، مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک یوگنی پریگوجین، بنیانگذار گروه واگنر، نامه‌ای سرگشاده به جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

نامه‌ای که به زبان‌های روسی و انگلیسی منتشر شده حاوی یک سوال است: آقای کربی عزیز، می‌توانید مشخص کنید که گروه نظامی خصوصی واگنر چه جرمی مرتکب شده است؟

کربی روز جمعه، ۲۰ ژانویه، در گفتگو با خبرنگاران، گروه واگنر را به جنایت‌های گسترده و نقض حقوق بشر متهم کرد. به گفته او، این گروه نزدیک به ۵۰۰۰۰ نفر در اوکراین نیرو دارد که شامل ۱۰۰۰۰ مزدور و ۴۰۰۰۰ زندانی است.

کربی افزود: وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های بیشتری را علیه این گروه که نقش مهمی در تصرف شهر سولدار ایفا کرده و به محاصره باخموت و آرتیوموفسک ادامه می‌دهد، اعمال خواهد کرد.

پریگوجین در اولین واکنش خود به تصمیم واشنگتن به تمسخر گفت: واگنر و آمریکایی‌ها به این ترتیب همکار شده اند. او نوشت در حال حاضر می‌توان رابطه ما را یک رویارویی بین گروه‌های جنایتکار خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68316

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر