ماجرای پس فرستادن بنزین صادراتی و محموله نفتی ایران توسط طالبان چیست؟

عضو انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی درباره خبرهای منتشرشده در خصوص برگشت محموله بنزین و محموله فرآورده‌های نفتی ایران از افغانستان توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای پس فرستادن بنزین صادراتی و محموله نفتی ایران توسط طالبان چیست؟

چندی پیش، رسانه‌های خارجی خبری مبنی بر بازگشت فرآورده‌های نفتی آن هم از کشور افغانستان منتشر کردند که منجر به شبهاتی شد و این سوال را به وجود آورد که آیا استانداردهای طالبان فراتر رفته و فرآورده‌های نفتی ایران دیگر مقبولیت گذشته را برایشان ندارد، یا مساله دیگری در میان است.

فریدون اسعدی، عضو انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در رابطه با این موضوع می‌گوید: خبرهای منتشرشده صحت ندارد و محموله فرآورده‌های نفتی که از افغانستان بازگشته است، متعلق به ایران نیست.

او ادامه داد: اگرچه به تازگی سختگیری‌هایی در این رابطه وجود دارد اما بازار افغانستان از اهمیت بالایی برای ایران برخوردار است. زیرا تامین‌کننده منافع ایران است.

اسعدی در خاتمه اضافه کرد: در کشور ما فرآورده‌های مازادی وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و ما این فرآورده‌ها را به افغانستان صادر می‌کنیم. به همین دلیل این کشور می‌تواند برای ما ارزآوری داشته باشد و از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64903

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر