ادعای جدید سرویس جاسوسی کانادا علیه ایران

سرویس جاسوسی کانادا، از انجام تحقیقات درباره ادعاهای «موثق» تهدید به مرگ شهروندان ایرانی مقیم کانادا از جانب تهران خبر داد.

ادعای جدید سرویس جاسوسی کانادا علیه ایران

خبرگزاری مهر نوشت: پس از آنکه انگلیس، اتهاماتی واهی و بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد، کانادا نیز با دنباله‌روی از این کشور، اعلام کرد که درباره ادعاهای «موثق» تهدید شدن برخی شهروندان ایرانی ساکن کانادا از سوی تهران، تحقیقات انجام خواهد داد!

اریک بالسام، سخنگوی سازمان اطلاعات امنیت کانادا (CSIS) دراین‌باره به ای‌اف‌پی، گفت: سازمان اطلاعات امنیت بر اساس اطلاعات موثق، با جدیت در حال تحقیقات درباره چندین مورد تهدید به مرگ از سوی جمهوری اسلامی است؛ زیرا در نهایت امر، این فعالیت‌های خصمانه و مداخله خارجی، امنیت کانادا و مردم این کشور و همچنین ارزش‌ها و حاکمیت ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بالسام هیچ جزئیاتی درباره این تحقیقات ارائه نکرد اما مدعی شد که سازمان اطلاعات امنیت کانادا درحال همکاری با شرکای بین‌المللی این نهاد اطلاعاتی است.

او در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس کانادا علیه تهران، افزود: سازمان اطلاعات امنیت همچنین اطلاع دارد که ایران افرادی در کانادا از جمله اعضای جمعیت مهاجران ایرانی را تحت نظر و ارعاب قرار داده تا از این طریق صدای آنها که علناً علیه حکومت ایران حرف می‌زنند را خاموش کند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از ابتدای اعتراضات در ایران که به دنبال درگذشت «مهسا امینی» درگرفت، همواره مواضعی خصمانه و مداخله‌جویانه علیه ایران اتخاذ کرده، با استناد به این خبر، در توئیتر با استناد به این خبر، به ادامه حمایت از ناآرامی‌ها در ایران پرداخت.

این در حالی است که هفته گذشته لندن با وارد کردن اتهام به ایران، مدعی شد که تهران جان خبرنگاران ساکن انگلیس را تهدید کرده است. جیمز کِلورلی، وزیر خارجه انگلیس در آن برهه در توییتی مدعی شد: امروز پس از آنکه خبرنگاران شاغل در انگلیس هدف تهدیدهای آنی از جانب تهران قرار گرفتند، کاردار ایران را فراخواندم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54531

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر