واکنش عجیب ضرغامی به تحریم شدنش توسط کانادا

وزیر میراث فرهنگی پس از آن‌که دولت کانادا نام او را در فهرست تحریم‌های جدید قرار داد، ‌گفت: بیش از ۱۰ سال است تحریم اروپا هستم، تحریم کانادا هم به آن اضافه شد. حالا تعطیلات آخر هفته کجا باید برم؟!

واکنش عجیب ضرغامی به تحریم شدنش توسط کانادا

دولت کانادا به تازکی شش فرد از جمله سیدعزت‌الله ضرغامی و چهار نهاد دیگر از ایران را به بهانه نقض حقوق بشر در فهرست تحریم قرار داده است. ضرغامی که اکنون مسؤولیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت سیزدهم به عهده دارد در واکنش به این تحریم در توئیتر نوشت: «بیش از ۱۰ سال است که تحریم اتحادیه اروپا هستم. دیروز هم تحریم کانادا به آن اضافه شد. حالا تعطیلات آخر هفته کجا باید برم؟! واقعا؟»

او در این توئیت تصاویری از سفر اخیرش به شهرستان‌های استان اصفهان منتشر کرده و ادامه داده است: «دیروز با مردم و گردشگران در قمصر، نظنز، ابیانه و زائران آقا علی عباس بودم. کانادا کیلو چند؟!»

واکنش عجیب ضرغامی به تحریم شدنش توسط کانادا

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد: کانادا به دلیل «نقض حقوق بشر» از سوی ایران، تحریم‌هایی را علیه شش شخص و چهار نهاد ایرانی اعمال کرده است.

شورای نگهبان و مجلس خبرگان از جمله نهادهای تحریم‌شده هستند. نام حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، محمد کرمی، صغری خدادای، عزت‌الله ضرغامی، سید مجید میراحمدی و عباس علی کدخدایی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۱ ۱۷ مقام ایرانی را به بهانه آنچه "نقض فاحش حقوق بشر" خوانده، در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود و عزت‌الله ضرغامی که آن زمان مسؤولیت سازمان صدا و سیما را به عهده داشت، از جمله افرادی است که نامش در آن فهرست جای گرفته است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48198

ارسال نظر