اخراج دانشجویان ایرانی در اوکراین تایید شد؟

سخنگوی وزارت خارجه گفت: این‌که در شرایط کنونی تعدادی از دانشجویان در معرض فشار قرار گرفتند خبرهایی شنیدم ولی هنوز نمی‌توانم تایید کنم.

اخراج دانشجویان ایرانی در اوکراین تایید شد؟

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه درباره خبر منتشر شده مبنی بر اخراج دانشجویان ایرانی در اوکراین گفت: گزارش تایید شده‌ای از چنین اقدامی از سوی دولت اوکراین ندارم. بخش قابل توجهی از دانشجویان ایرانی زمانی که شرایط سخت کرونا بود و با وضعیتی که در همه کشورها وجود داشت و امکان حضور در جلسات حضوری نبود به ایران آمده بودند و بعد از عادی شدن شرایط برخی دانشجویان برگشتند.

این دیپلمات کشورمان اضافه کرد: در خصوص اوکراین شاهد وقوع جنگ بودیم و شرایط سخت بود و یکی از تلاش‌های جدی وزارت خارجه و سفارت ایران در اوکراین در آن موقع این بود که امکان خروج امن شهروندان ایرانی و دانشجویان شاغل به تحصیل را به خارج از اوکراین فراهم کند و ایران توانست در این زمینه شهروندان را در سریع‌ترین زمان به خارج اوکراین منتقل کند. این‌که در شرایط کنونی تعدادی از دانشجویان در معرض فشار قرار گرفتند خبرهایی شنیدم ولی هنوز نمی‌توانم تایید کنم.

وی در پاسخ به پرسشی گفت: از جنگ استقبال نمی‌کنیم و از جنگ اوکراین همه متاثر هستیم ولی این جنگ تاثیرات گسترده‌ای در حوزه‌های بین‌المللی و در بحث تامین انرژی برای اروپا اتفاقاتی رخ داد و این ارتباطی به موضوع مذاکرات و هسته‌ای ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: ایران صادر کننده نفت و انرژی است و می‌تواند تامین کننده بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز ایران باشد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46139

ارسال نظر