درخواست جدید زلنسکی از دادگاه ویژه سازمان ملل

زلنسکی که این درخواست را در قالب سخنرانی ضبط شده خود برای صحن عمومی سازمان ملل متحد ارسال کرده بود، از سران کشور‌ها خواست تا با مجازات روسیه به دلیل تجاوز به اوکراین، امنیت و تمامیت ارضی این کشور را به شهروندان آن بازگردانند.

درخواست جدید زلنسکی از دادگاه ویژه سازمان ملل

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته از دادگاه ویژه سازمان ملل خواست تا برخی مجازات‌های مالی و حقوقی از جمله سلب حق وتوی مسکو در شورای امنیت را علیه روسیه اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی که این درخواست را در قالب سخنرانی ضبط شده خود برای صحن عمومی سازمان ملل متحد ارسال کرده بود، از سران کشور‌ها خواست تا با مجازات روسیه به دلیل تجاوز به اوکراین، امنیت و تمامیت ارضی این کشور را به شهروندان آن بازگردانند.

زلنسکی خطاب به صحن عمومی سازمان ملل در ویدئوی ارسالی خود مدعی شد: روسیه جنایتی علیه اوکراین مرتکب شده است و ما خواستار مجازات عادلانه آن هستیم. رئیس جمهور روسیه روز گذشته در سخنانی راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران در اوکراین را برای کشور‌های غربی بی‌معنی دانست و اعلام کرد یک بسیج نظامی نسبی در روسیه تشکیل شده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پس از این دستور پوتین اعلام کرد بسیج نسبی شامل حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره خواهد شد که فراخوانده می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43161

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر