زلنسکی: با یک دولت تروریستی سروکار داریم

رئیس‌جمهور اوکراین دفت: همه ما با یک دولت تروریستی سروکار داریم.

زلنسکی: با یک دولت تروریستی سروکار داریم

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین سخنرانی خود درباره جنگ جاری در کشورش گفت: «طی دو روز گذشته، ما حدود ۱۰۰ هزار نفر را از طریق کریدورهای بشردوستانه تخلیه کرده ایم. با این حال، ماریوپل، ولنوواخا به طور کامل مسدود شده اند. با وجود اینکه ما هر کاری برای سازماندهی یک کریدور بشردوستانه انجام دادیم، نیروهای روسی از گلوله باران خودداری نکردند. با وجود آن، تصمیم گرفتم کاروانی از بار [کامیون] را با آب غذا و دارو به ماریوپل بفرستیم.»

زلنسکی در ادامه گفت: «من از همه رانندگان، افراد شجاعی که آماده انجام این مأموریت بودند تشکر می‌کنم. این حال، مهاجمان حمله تانک را به محلی که قرار بود راهروی زندگی برای ماریوپل باشد، آغاز کردند.»

به گفته زلنسکی، «آنها می‌دانستند که چه چیزی را منفجر می‌کنند، آنها دستور دارند که شهر را گروگان نگه دارند و از آن سوءاستفاده کنند و مدام آن را بمباران کنند و آن را گلوله باران کنند. آنها ساختمان اداره اصلی خدمات اضطراری دولتی در استان دونتسک را ویران کردند و محل ملاقات افرادی که منتظر تخلیه بودند در کنار آن ساختمان بود. این تروریسم آشکار از سوی تروریست‌های با تجربه است. دنیا باید بداند که همه ما با یک دولت تروریستی سر و کار داریم. هر اتفاقی که بیفتد، ما به تلاش برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ماریوپل که مردم آن به شدت به آن نیاز دارند، ادامه خواهیم داد.»

رئیس جمهور اوکراین در ادامه گفت: «آنها ارتباطات را مسدود می‌کنند، اطلاعات نمی‌دهند، دولت هر کاری می‌کند تا به شهر کمک کند تا ساکنان ماریوپل بدانند ما داریم می‌جنگیم. ما مبارزه را متوقف نمی‌کنیم. اگر فرصتی دارید که با مردم ماریوپول صحبت کنید، به آنها نامه بنویسید، به آنها یادآوری کنید که اوکراین از صمیم قلب با آنها همراه است و هر کاری انجام می‌دهد تا شکنجه شهر را متوقف کند.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11489

ارسال نظر