واکنش وزارت خارجه به تصمیم اخیر اوکراین درباره ایران

کنعانی انجام اقدام متناسب از سوی کشورمان در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تاکید قرار داد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیر پذیری از طرف‌های ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند اجتناب نماید.

واکنش وزارت خارجه به تصمیم اخیر اوکراین درباره ایران

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت اوکراین در مورد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، این تصمیم را براساس گزارش‌های تائید نشده و ناشی از فضا سازی رسانه‌ای طرف‌های خارجی دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست روشن بی طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در منازعه اوکراین و روسیه، بر مخالفت کشورمان با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات به دور از خشونت تاکید کرده و دیدارها و تماس های متعدد وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روس و اوکراینی طی ماههای گذشته را در راستای کمک به حل بحران عنوان کرد.

کنعانی در پایان انجام اقدام متناسب از سوی کشورمان در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تاکید قرار داد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیر پذیری از طرف‌های ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند اجتناب نماید.

گفتنی است، پس از آنکه کی‌یف، تهران را به ارسال تسلیحات به مسکو متهم کرد، کاردار ایران به وزارت خارجه اوکراین احضار و اعتبارنامه سفیر ایران لغو شد.

وزارت خارجه اوکراین روز جمعه اعتبارنامه سفیر ایران در کی‌یف را پس از متهم کردن تهران به ارسال سلاح به روسیه لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه اوکراین کاردار ایران در این کشور را احضار کرد و اقدام خود را با استناد به استفاده نظامیان روسیه از سلاح‌های ساخت ایران توجیه کرد.

در بیانیه این وزارتخانه ادعا شده است: «به طرف ایرانی گفته شد که ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده بیشتر توسط نیرو‌های روسی علیه جمعیت غیرنظامی اوکراینی و نیرو‌های دفاعی مستقیماً با موضع بی‌طرفی، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین که علناً اعلام شده، در تضاد است.»

در این بیانیه آمده است: «تأمین تسلیحات به روسیه برای جنگ با اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.»/ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43488

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر