روسیه: ارضای منافع کشورهای غربی به هدف سازمان ملل تبدیل شده است

دبیر شورای امنیت روسیه در سخنانی گفت که سازمان ملل به محلی برای ارضای منافع کشورهای غربی و صدور قطعنامه‌هایی در جهت سیاست‌های این کشورها تبدیل شده است.

روسیه: ارضای منافع کشورهای غربی به هدف سازمان ملل تبدیل شده است

یوری کوکوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با روزنامه روسیسکایا گازتا که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: کشورهای غربی به دنبال استفاده از سازمان ملل برای ارضای جاه طلبی های خود و تصویب قطعنامه‌هایی هستند که به نفع آنها است.

وی تاکید کرد که نقش سازمان ملل متحد در تثبیت تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات جهانی کم اهمیت شده است.

این مقام دولت روسیه افزود: نهادهای این سازمان باید تحت فشار دائمی کشورهای غربی برای ارضای جاه‌طلبی‌های سیاسی و اقتصادی خود، صدور قطعنامه‌هایی در راستای منافع خود و ابراز اتهامات بی‌اساس علیه کشورهایی هستند که در موضع آنها مشترک نیستند.

کوکوف هشدار داد: اگر این تمایلات منفی را نادیده بگیریم، سازمان ملل در معرض خطر تبدیل شدن به محلی برای دعواهای کوچک است، جایی که حق با کسی است که قوی‌تر است و بلندتر فریاد می‌زند.

به گفته این مقام ارشد امنیتی روسیه، روسیه و متحدانش از هیچ تلاشی برای جلوگیری از چنین تحولاتی دریغ نمی‌کنند و سازمان ملل متحد را به عنوان ابزار اصلی حفظ ثبات و تعادل در روابط بین‌الملل و تضمین جهانی عادلانه و امن حفظ می‌کنند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40028

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر