ادعای جدید مسکو درباره تعداد کشته‌شدگان اوکراینی

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت پس از عملیات تهاجمی اوکراین در جنوب به فرمان ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور، بیش از ۱۲۰۰ نظامی و ده ها تانک و خودروی زرهی اوکراین نابود شده است.

ادعای جدید مسکو درباره تعداد کشته‌شدگان اوکراینی

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در این عملیات در حوزه های نیکلایف – کریفوی روگ و دیگر نقاط، ۴۶ دستگاه خودروی رزمی پیاده، ۳۷ خودروی زرهی رزمی و هشت دستگاه خودروی مجهز به مسلسل های کالیبربالای ارتش اوکراین نیز از بین رفته است.

وی افزود: نیروهای روسیه برای پس زدن این حمله با کاربرد تسلیحات دقیق زمین پایه، افزون بر ۲۰۰ نظامی اوکراین و نزدیک به ۴۰ مزدور بیگانه را کشته اند. بیش از ۱۰۰ شبه نظامی بیگانه وابسته به ارتش اوکراین و گروه مسلح کراکن در حملات روسیه در جمهوری مردمی دونتسک جان باخته اند.

هواپیماهای جنگنده بمب افکن و نیروهای موشکی و توپخانه روسیه روز گذشته پنج پایگاه فرماندهی ارتش اوکراین را هدف قرار داده اند.

رسانه‌های خبری روز سه شنبه از تشدید درگیری‌ها میان نیروهای روسیه و اوکراین در منطقه خرسون پس از آغاز عملیات پدافندی روز گذشته در جنوب این کشور خبر داده اند. هم زمان با شدت گرفتن تنش‌ها در جنوب اوکراین، خبرگزاری رویترز به نقل از زلنسکی نوشت: نیروهای روس بهتر است برای نجات جانشان به خانه‌ بازگردند. اوکراین آنچه که به این کشور تعلق دارد را به‌ دست ‌می‌آورد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از زلنسکی از درگیری سنگین میان نیروهای مسکو و کی‌یف در اکثر بخش‌های خرسون خبر داد.

ایندیپندنت نوشت:  اولکسی آرستویچ یکی از مشاوران ارشد زلنسکی اظهار داشت که ارتش اوکراین با گذشت چند ساعت در بخش‌های مختلف بر امور دفاعی روسیه غلبه کرده‌، اما مسکو این ادعا را رد کرده است.

اظهارات اوکراینی‌ها درحالی است که راشاتودی روز گذشته به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت که «عملیات پدافندی» اوکراینی‌ها در جنوب شکست خورده‌ است.

فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرد که عملیات پدافندی نیروهای این کشور علیه روسیه در جنوب اوکراین که از مدت ها پیش انتظار می رفت، بالاخره آغاز شده است.

کی یف از ۲ ماه پیش از یک عملیات برنامه ریزی شده پدافندی در مناطق جنوبی اوکراین سخن می‌گفت که از هنگام آغاز جنگ در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به تصرف نیروهای روسیه درآمده است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38611

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر