خبر مهم اولیانوف از احیای برجام

در صورت لغو تحریم‌های نفتی علیه ایران، امکان ورود بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران به بازار‌های جهانی وجود دارد.

خبر مهم اولیانوف از احیای برجام

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی در صفحه رسمی خود گفت: «هفته پیش ایران پیشنهادات نهایی و از نظر ما کاملا معقول پیش نویس احیای برجام را ارائه کرد. امیدواریم بررسی این پیشنهاد‌ها در واشنگتن زمان زیادی نبرد».

وی همچنین در توییت دیگری از دیدار با نماینده جدید ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خبر داد و گفت به همراه آقای محسن نذیری اصل تعدادی از موضوعات مربوط به مراحل نهایی مذاکرات وین را مورد بحث قرار داده اند.

پیش از این، او گفته بود موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌ای حاصل شده است، اما هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای این توافق وجود دارد. به گفته او در صورت لغو تحریم‌های نفتی علیه ایران، امکان ورود بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران به بازار‌های جهانی وجود دارد.

در همین حال، آمریکا در روز‌های اخیر تلاش کرده به تل‌آویو اطمینان دهد با دادن امتیاز به ایران موافقت نکرده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم می‌گوید ایران در زمان مقرر به پیشنهادات طرف اروپایی پاسخ داده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. او پیشرفت طرف‌ها در مذاکرات را خوب ارزیابی کرد و گفت: «با این حال، مذاکرات یک مجموعه است و باید روی همه موضوعات مرتبط با مذاکره توافق شود و تا زمانی که این امر انجام نشود نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیدیم»./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37298

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر