خبر اولیانوف از نشست شورای حکام

سفیر و نماینده دائم روسیه در وین از آغاز جلسه بررسی اجرای پادمان در ایران در سومین روز از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

خبر اولیانوف از نشست شورای حکام

سفیر و نماینده دائم روسیه در وین از آغاز جلسه بررسی اجرای پادمان در ایران در سومین روز از نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی موضوع «راستی‌آزمایی هسته‌ای: توافقنامه پادمان NPT با ایران» را آغاز کرد.

وی اضافه کرد که نماینده آلمان پیش نویس قطعنامه علیه ایران را ارائه کرد. دیپلمات روس مرتبط بودن این قطعنامه در شرایط کنونی را بسیار مشکوک توصیف کرد.

ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان قطعنامه‌ای را به شورای حکام ارائه داده‌اند که در آن از ایران خواسته شده تا «پیشنهاد مدیرکل آژانس در مورد تعامل بیشتر برای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمان‌های باقی مانده را بلافاصله بپذیرد»

این قطعنامه درحالی پیشنهاد شده است که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش با انتشار گزارشی یکسویه و تحریک آمیز ادعا کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌های این سازمان درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده، ناکام بوده و به این ترتیب مسائل پادمانی که قرار بود در هماهنگی با توافق اسفند ماه گذشته میان ایران و آژانس حل و فصل شود، باقی مانده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی بر اساس ادعاهای ساختگی رژیم صهیونیستی، ایران را به پنهان‌کاری در فعالیت‌های اتمی متهم می‌کنند. ایران قویاً این ادعاها را رد و تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

جمهوری اسلامی ایران قطعنامه پیشنهادی غرب را برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده دانسته که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات وین خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان جمعه گذشته در گفت‌ وگو با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24793

  • ناشناس

    روسیه و چین عامل اصلی تمام مشکلات ایران با جهان اند.

ارسال نظر