تاکید آمریکا بر اشتباه بودن خروج از برجام

آنتونی بلینکن مدعی شد بهترین روش در قبال ایران، دیپلماسی است،

تاکید آمریکا بر اشتباه بودن خروج از برجام

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد ما معتقدیم بهترین روش برای حل چالش هسته ای ایران از طریق دیپلماسی و بازگشت به پایبندی متقابل به برجام است.

این مقام آمریکایی در برنامه ای به میزبانی روزنامه وال استریت ژورنال به رغم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، در ادامه ادعاهای خود افزود که با توجه به گزینه های دیگر موجود، دیپلماسی و بازگشت به پایبندی متقابل به برجام بهترین روش حل این موضوع  است.

بلینکن با ابراز تاسف از خروج کشورش در دوره ترامپ از برجام گفت که خروج از این توافق اشتباه بسیار بزرگی بود.

 وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این نیز در مصاحبه با رویترز، اذعان کرد که تصمیم برای خروج از این توافق یک اشتباه فاجعه بار بود.

بلینکن در ادامه مصاحبه با وال استریت ژورنال در راستای سیاست های ایران هراسی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، از پیشرفت های هسته ای ایران و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته ابراز نگرانی و ادعا کرد همچنان فکر می کنیم بازگشت به پایبندی بهترین مسیر پیش رو است.

وی در حالیکه ایران متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای را به طرف‌های مقابل در وین ارائه کرده و آنها جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه به پایتخت های خود بازگشته اند، مدعی شد که فرصت درحال محدود  شدن است.

بلینکن در ادامه ادعاهای خود افزود که مذاکرات از سر گرفته خواهند شد و ما خواهیم دید که آنها رویکرد متفاوتی اتخاذ خواهند کرد یا نه.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که ما از شرکای اروپایی و حتی روسیه و چین شنیده ایم که این راه رو به جلو نیست.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی درباره مذاکرات وین اذعان کرد همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران مشکل خواهد بود.

به نوشته این رسانه آمریکایی، سیاست خارجی چین از سال ۲۰۱۵ تاکنون زمانی که توافق هسته‌ای ایران امضا شد، بسیار قدرتمندتر شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، مایکل سینگ رییس موسسه واشنگتن می گوید: پویایی‌های ژئوپلیتیکی امروز ممکن است چین و روسیه را به سمت حمایت قوی‌تر از ایران در مقایسه با گذشته سوق دهند، به ویژه اگر این دو کشور به این نتیجه برسند که مانع تراشی در مقابل اهداف آمریکا و اروپا بر جلوگیری از درگیری‌های منطقه‌ای یا اشاعه هسته‌ای اولویت دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در یادداشتی در یک روزنامه روسی یادآورشد که برای بازگشت به برجام، همه تحریم های آمریکا در مورد ایران باید بطور کامل لغو شود./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3678

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر