پاسخ قاطعانه چین به تصمیم آمریکا برای تحریم المپیک

چین تصمیم آمریکا برای تحریم بازی‌های المپیک زمستانی را محکوم کرد.

پاسخ قاطعانه چین به تصمیم آمریکا برای تحریم المپیک

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا قصد دارد در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اخلال ایجاد کند. اقدامات پکن برای پاسخ به واشنگتن در این باره قاطعانه خواهد بود.

دولت چین در این بیانیه ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا برای تحریم بازی‌های المپیک اعلام کرد: «این اقدام از  تعصب ایدئولوژیک و نیات شوم واشنگتن ناشی می‌شود.»

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود آمریکا را به نقض بی‌طرفی سیاسی در ورزش متهم کرد و گفت: «تحریم پیشنهادی بر اساس دروغ‌ها و شایعات است.»

لیجیان روز گذشته هم اعلام کرد که پکن، دیپلمات‌های آمریکایی را برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی ماه فوریه دعوت نکرده است و سیاستمداران آمریکایی بدون اینکه دعوت شوند، اغراق می‌کنند که به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی چین ادامه می‌دهند.

ریاست جمهوری فرانسه نیز در این باره اعلام کرد که در خصوص تحریم آمریکا علیه بازی های المپیک زمستانی پکن با کشورهای اروپایی هماهنگ خواهد شد . یک منبع دولتی ایتالیایی هم گفت  رُم قصد ندارد به تحریم آمریکا علیه بازی های المپیک زمستانی پکن بپیوندد.

روز گذشته، سی ان ان به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بازی‌های المپیک زمستانی چین را از جنبه سیاسی تحریم کند و در این صورت واشنگتن بدون ممانعت از رقابت ورزشکاران آمریکایی در این دور از بازی‌های المپیک پیامی سیاسی برای دولت چین ارسال کرده است.

تحریم دیپلماتیک المپیک چین در حالی مطرح می‌شود که  حتی با وجود رویکرد سختگیرانه در مورد اختلافات تجاری و سیاسی پکن و واشنگتن درباره تایوان، هنگ کنگ و دریای جنوبی چین، آمریکا تلاش می‌کند تا روابط آشفته خود را با چین تثبیت کند./ باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3626

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر