«شیر نابلس» به شهادت رسید

النابلسی معروف به شیر نابلس ماه‌ها بود که در خفا زندگی می‌کرد، هرچند چندین‌بار هم هدف سوء‌قصد نیروهای اسرائیلی قرار گرفت، اما نجات یافته بود.

«شیر نابلس» به شهادت رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که سه فلسطینی از جمله یکی از فرماندهان ارشد مقاومت در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به نابلس واقع در کرانه باختری جانشان را از دست دادند.

به‌نوشته الجزیره، ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه، ساعت پنج صبح به‌وقت محلی، ساختمانی در شهر قدیم را محاصره کرد؛ جایی که ابراهیم نابلسی، فرمانده گردان شهدای الاقصی در آن سنگر گرفته بود. به‌نوشته این خبرگزاری، درگیری‌ها چندین ساعت به طول انجامید.

خبرنگار الجزیره مستقر در این منطقه در این‌باره گفته که نابلسی پیش از آنکه به شهادت برسد، در برابر نیروهای اسرائیلی تسلیم نشد و فلسطینی‌های مسلح دیگر به دفاع از او برخاستند. به‌گفته این خبرنگار، این نخستین‌باری نیست که نیروهای اسرائیلی برای بازداشت نابلسی خیز برداشته بودند؛ آنها چندین بار دیگر، به‌عنوان نمونه ماه ژوئیه، در جریان عملیاتی گسترده برای نیل به این مقصود تلاش کردند؛ تلاشی بی‌نتیجه که ماحصلش کشته شدن دو فلسطینی بود.

النابلسی معروف به شیر نابلس ماه‌ها بود که در خفا زندگی می‌کرد، هرچند چندین‌بار هم هدف سوء‌قصد نیروهای اسرائیلی قرار گرفت، اما نجات یافت. حضور علنی او در مراسم تشییع‌پیکر هم‌رزمانش به‌سان ماه‌های فوریه و ژوئیه، خشم نیروهای اسرائیلی را بیش از هر زمان دیگر برانگیخت. هم‌زمان ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به شهادت ابراهمی نابلسی، اعلام کرد که به همراه این فرمانده، چهره‌های دیگری هم که در این منزل مستقر بودند، جانشان را از دست دادند. تیپ شهدای الاقصی، شاخه مسلح فتح است؛ جنبشی که کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین را در اختیار دارد و در محدوده‌ای از کرانه باختری دارای خودگردانی نسبی است. وزارت بهداشت فلسطین، شهادت نابلسی را تقریبا یک ساعت پس از آنکه این خبر در منطقه پیچید، تایید کرد. ویدئویی‌هایی که در این ارتباط در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که نابلسی با پاهایی برهنه و خسته توسط فلسطینی‌ها به بیمارستان رافضیه منتقل می‌شود؛ آن هم در شرایطی که گلوله‌ای به گردنش اصابت کرده بود. همراهانش گفتند در حال انتقال به بیمارستان، او هنوز زنده بوده است. پس از آن، صدها فلسطینی بیمارستان را محاصره کردند و به امید زنده بیرون آمدنش از اتاق عمل مشغول خواندن دعا شدند و گروهی دیگر وصیت‌نامه این فرمانده را که ساعاتی قبل از شهادت در قالب پیام صوتی ضبط کرده بود، به اشتراک گذاشتند. او در این پیام گفته بود که: «مواظب وطن باشید، الان در محاصره هستیم اما تا شهادت می‌جنگم، من این تفنگ را رها نخواهم کرد.» شهرها و شهرک‌ها در کرانه باختری اشغالی در اعتراض به کشتار نابلس، اعتصاب‌های سراسری برگزار کردند و آن‌گونه که خبرنگار الجزیره گفته، ماتم آمیخته با خشم بر سراسر کرانه باختری حاکم است. نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان این کشتار را محکوم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا استانداردهای دوگانه‌اش در برخورد با قوانین بین‌الملل را کنار گذاشته و اسرائیل را به پاسخ‌گویی وادار کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35276

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر