نمایندگان کنگره: بایدن وضعیت اضطرار ملی آب و هوایی اعلام کند

شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا اعلام وضعیت اضطرار آب و هوایی از سوی رئیس جمهور این کشور را خواستار شدند.

نمایندگان کنگره: بایدن وضعیت اضطرار ملی آب و هوایی اعلام کند

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار رسیدگی جدی و فوری دولت این کشور به بحران رو به رشد آب و هوایی شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، بنا به نوشته هیل، قریب به ۶۰ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه ای خطاب به «جو بایدن» از وی خواستند تا وضعیت اضطراری آب و هوایی ملی اعلام کند، اقدامی که به گفته آنها به او اختیارات بیشتری در جهت رسیدگی به تغییرات آب و هوایی می دهد.

«الکساندریا اوکاسیو-کورتز » نماینده دموکرات نیویورک و «ارل بلومناور» نماینده اورگن از جمله امضاکنندگان اصلی این نامه بوده و اینگونه استدلال کردند که رئیس جمهور آمریکا باید با به کارگیری قدرت کامل قوه مجریه درجهت مقابله با گستره و فوریت بحران آب و هوایی این کشور عمل کند.

در بخشی از نامه نمایندگان کنگره آمریکا آمده است که اعلام وضعیت اضطراری ملی به ایالات متحده این اختیار را می‌دهد تا صنعت داخلی خود را بسیج کرده، تولید داخلی فناوری‌های انرژی پاک را ارتقا بخشد و زیرساخت‌های لازم برای انرژی تجدیدپذیر را ایجاد کند.

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند که آمریکا ابزارهای لازم برای ایجاد یک صنعت انرژی تجدیدپذیر قوی ، ایجاد میلیون ها شغل با کیفیت بالا دراین کشور و جوان سازی اقتصاد پس از همه گیری کرونا را دارد.

این نامه در حالی منتشر می شود که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه در ایالت ماساچوست از تغییرات آب و هوایی در این کشور به عنوان یک اضطرار نام برد، اما از صدور اعلامیه ای مرتبط در این زمینه خودداری کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32145

ارسال نظر