دفتر نخست‌وزیری سریلانکا اشغال شد

انتخاب نخست وزیر سریلانکا به عنوان کفیل ریاست جمهوری این کشور، خشم معترضان سریلانکایی را برانگیخت.

دفتر نخست‌وزیری سریلانکا اشغال شد

در ادامه ناآرامی های گسترده در سریلانکا، دفتر نخست وزیری این کشور به اشغال معترضان درآمد.

در حالیکه این روزها مردم سریلانکا نسبت به بحران اقتصادی بی سابقه در این کشور شدیدا معترض هستند،امروز چهارشنبه معترضان دفتر نخست وزیری این کشور را در اعتراض به انتخاب کفیل ریاست جمهوری این کشور، به تصرف خود درآوردند.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که « گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا پس از کناره گیری از قدرت امروز چهارشنبه ازکشور گریخت و طی تماسی با رئیس پارلمان سریلانکا،«رانیل ویکرمسینگه» متحد و نخست وزیر این کشور را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرد. موضوعی که خشم متعرضان سریلانکایی را در پی داشت. معترضان با هجوم به دفتر نخست وزیری سریلانکا خواستار برکناری وی شدند.

دفتر ویکرمسینگه در واکنش وضعیت اضطراری و منع آمد و شد در کشور را اعلام کرد، اما اندکی بعد وضعیت اضطراری را لغو کرد.

ویکرمسینگه در پی یورش به دفترش طی بیانیه ای گفت: معترضان دلیلی برای هجوم به دفتر نخست وزیری ندارند. آنها قصد متوقف کردن روند پارلمان را دارند. اما ما باید به قانون اساسی احترام بگذاریم. بنابراین نیروهای امنیتی به من توصیه کرده اند که وضعیت اضطراری و منع آمد و شد وضع کنم. من در تلاش برای انجام این کار هستم.

ساعاتی پیش منابع خبری به نقل از رئیس مجلس سریلانکا اعلام کردند که رئیس جمهور فراری این کشور، «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا را بر اساس ماده ۳۷.۱ قانون اساسی به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منصوب کرده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30495

ارسال نظر