کفیل ریاست جمهوری سریلانکا انتخاب شد

رئیس مجلس سریلانکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور سرپرستی مقام ریاست‌جمهوری را به نخست وزیر این کشور داده است.

کفیل ریاست جمهوری سریلانکا انتخاب شد

منابع خبری به نقل از رئیس مجلس سریلانکا اعلام کردند که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور فراری این کشور، «رانیل ویکرمسینگه» نخست‌وزیر سریلانکا را بر اساس ماده ۳۷.۱ قانون اساسی به عنوان سرپرست ریاست جمهوری منصوب کرده است.

«ماهیندا یاپا آبیواردنا» رئیس پارلمان سریلانکا در این باره به رسانه‌ها گفت: رئیس جمهور راجاپاکسا به دلیل غیبت اش از کشور به من گفت که نخست وزیر را منصوب کرده تا به عنوان رئیس جمهور مطابق با قانون اساسی عمل کند.

خبر مذکور در حالی منتشر می‌شود که امروز چهارشنبه دفتر «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا تأیید کرد که راجاپاکسا ساعاتی پیش از استعفای خود به کشور مالدیو گریخته است.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک افزود که معترضان در سریلانکا امروز چهارشنبه در تلاش برای یورش به دفتر نخست وزیری در شهر «کلمبو» پایتخت این کشور هستند و نیروهای امنیتی نیز با گاز اشک آور پاسخ می‌دهند.

ویکرمسینگه اوایل امروز با وضع مقررات منع آمد و شد در استان غربی این کشور که کلمبو نیز در آن واقع است، وضعیت فوق العاده در این کشور اعلام کرد.

راجاپاکسا پیشتر تحت فشارهای گسترده با کناره گیری از پست خود موافقت کرده بود. همچنین ویکرمسینگه هم گفته است پس از روی کار آمدن دولت جدید، او نیز مقامش را ترک خواهد کرد.

فساد و سو مدیریت، کشور جزیره‌ای سریلانکا را مملو از بدهی و ناتوانی در پرداخت هزینه واردات کالاهای اساسی کرده است. کمبودها باعث ناامیدی ۲۲ میلیون نفر در این کشور شده است و بسیاری از سریلانکایی‌ها وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند و ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا سوخت دریافت کنند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30471

ارسال نظر