تعویق بازگشت زندانیان افغانستان از امارات

طالبان اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی انتقال زندانیان افغانستان از امارات به تاخیر افتاده و این اقدام پس از عیدسعید فطر انجام شود.

تعویق بازگشت زندانیان افغانستان از امارات

دفتر «عبدالغنی ملابرادر» معاون اول نخست‌وزیر طالبان اعلام کرد که به دلیل مشکل فنی بازگشت زندانیان افغانستان از امارات به تعویق افتاده است. 

به گزارش دفتر ملابرادر، قرار بود امروز ۷۵ زندانی افغانستانی از امارات به کابل اعزام شوند که به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاده و قرار است بعد از عیدسعید فطر انتقال این افراد انجام شود. 

پیش از این و در سفر ملابرادر، معاون نخست وزیر طالبان به امارات رایزنی در خصوص آزادی و انتقال زندانیان افغانستان در امارات صورت گرفته بود. 

این در حالی است که برخی منابع امروز اعلام کردند طالبان قرارداد جدیدی برای مدیریت فرودگاه کابل که پیش از این قرار بود به ترکیه و قطر وگذار شود با امارات متحده عربی امضا می‌کند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که طالبان و امارات متحده عربی برای مدیریت فرودگاه کابل و چندین فرودگاه مهم دیگر افغانستان به توافق رسیده و طی چند هفته آینده این موضوع رسانه‌ای خواهد شد.

این در حالی است که قرار بود مدیریت فرودگاه‌های افغانستان به قطر و ترکیه واگذار شود، اما گفتگوها در این زمینه به بن‌بست خورده بود. 

پیش از این و  همزمان با اعلام شکست مذاکرات با ترکیه و قطر برای مدیریت فرودگاه‌های افغانستان، معاون نخست وزیر طالبان از واگذاری مدیریت فرودگاه‌ها به امارات خبر داده بود.

رویترز اضافه کرد که قرار بود مدیریت فرودگاه کابل که مهمترین ارتباط افغانستان محاصره شده در خشکی با دنیای بیرون است  در برهه‌ای به صورت مشترک به قطر، امارات و ترکیه واگذار شود، اما طالبان تصمیم گرفته مدیریت آن را به صورت کابل به امارات واگذار کند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29775

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر