اظهار نظر رهبر طالبان در مورد جنگ آمریکا

ملا هبت الله آخوند زاده رهبر حکومت طالبان افغانستان روز جمعه در نشست لویی جرگه در کابل، با بیان اینکه "جنگ آمریکا با ما برای زمین و هوا نبود، بلکه برای عقاید ما بود و تا قیامت نیز ادامه دارد"، به اهمیت عدالت در حکومت اسلامی اشاره و تاکید کرد عدالت در حکومت، باید همچون عدالت «علی»(ع) باشد.

اظهار نظر رهبر طالبان در مورد جنگ آمریکا

ملا هبت الله آخوندزاده با حضور در دومین روز از نشست لویی جرگه(نشست عالمان دینی از سراسر افغانستان) در کابل ، به موضوع عدالت در حکومت اسلامی پرداخت و با بیان روایتی از عدالت امام علی(ع) در دوران خلافت ایشان( روایت مربوط زره امام علی (ع) و یک فرد یهودی )، تأکید کرد عدالت در حکومت اسلامی باید عدالت حضرت علی باشد و حکومت ظالم هرگز نمی ماند.

وی در ادامه تصریح نمود: "این عدالتی است که اگر روزی من یا دیگر منسوبین حکومتی به محکمه رفتیم، باید اینگونه قضاوت گردد".

ملا هبت الله آخوندزاده با بیان این که مردم انتظار دارند شعارهایی که در جریان جهاد داده می‌شد، عملی شود، تصریح کرد: اگر در بدنه حکومت امنیت نباشد، در ادارات دوست‌گرایی، قوم‌گرایی و زبان‌گرایی باشد؛ این امنیت نیست و چند روز بعد حکومت از بین خواهد رفت و هدف این کار تامین منافع شخصی برخی از افراد مانند حکومت گذشته است.

وی در عین حال تأکید کرد که تشکیل بعدی دولت را توسط یک جرگه دیگر خواهد ساخت و از علما مشورت خواهد گرفت.

هنوز تصویری از حضور رهبر طالبان در صفحات رسمی و مجازی از حضور در نشست بزرگ لویی جرگه منتشر نشده است. این اولین حضور ملا هبت الله آخوندزاده بعد از چند نشست خصوصی در ولایت قندهار، در یک نشست بزرگ چند هزار نفری است.

ملا هبت الله آخوندزاده گفت:  آنهایی که در خارج زندگی و دسیسه می‌کنند، بدانند که مردم آن‌ها را دیگر نمی‌خواهند. بیایند و از عفو عمومی استفاده کنند.

ویه همچنین تاکید کرد: جنگ آمریکا با ما برای زمین و هوا نبود، بلکه برای نظریه و عقاید ما بود و تا قیامت نیز ادامه دارد، در تقابل اسلام و کفر نه مصالحه شده، نه خواهد شد و نه ممکن است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28610

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر