اقدام تلافی‌جویانه پوتین علیه آلمان

روسیه ۴۰ دیپلمات آلمانی را اخراج کرد.

اقدام تلافی‌جویانه پوتین علیه آلمان

روسیه از اخراج ۴۰ دیپلمات آلمانی در پاسخ به تصمیم غیردوستانه برلین برای اخراج دیپلمات‌های روسیه بخاطر جنگ اوکراین خبر داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر آلمان را در مسکو احضار کرده و به وی یادداشتی تسلیم کرده است مبنی بر اینکه چهل عدد از دیپلمات‌های آلمانی به عنوان «عناصر نامطلوب» در سازمان‌های آلمانی در روسیه هستند و این اقدام روسیه، بخشی از پاسخ متقابل محسوب می‌شود.

وزارتخارجه روسیه اعلام کرد: اعتراض شدیدی به ریاست هیئت دیپلماتیک آلمان در مسکو در ارتباط با تصمیم غیر دوستانه آلمان برای اخراج دیپلمات‌های روسیه صورت گرفت.

در اوایل ماه آوریل آلمان اعلام کرد شمار قابل توجهی از دیپلمات‌های روسی را در بحبوحه اقدامات مشابه از سوی کشور‌های اروپایی بر سر جنگ اوکراین اخراج می‌کند.

«آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان مدعی شده بود که این تصمیم در پاسخ «وحشیگری غیر قابل باور» نیرو‌های روسیه در اوکراین اتخاذ شده است.

پس از این اظهارات، وزارت خارجه روسیه سخنان وزیر خارجه آلمان را غیرقابل قبول خواند. وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد تصمیم برلین با یک ادعای کاملا نادرست صورت پذیرفته است.

درگیری‌های روسیه و اوکراین وارد سومین ماه خود می‌شود که سوئیس دو درخواست آلمان برای صادرات مهمات سوئیسی به اوکراین را رد کرده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18484

ارسال نظر