انتخابات فرانسه؛ ماکرون و لوپن به دور دوم رفتند

بر اساس اعلام نتایج اولیه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امانوئل مکرون و مارین لوپن موفق شدند به دور دوم راه یابند.

انتخابات فرانسه؛ ماکرون و لوپن به دور دوم رفتند

بر اساس اعلام نتایج اولیه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امانوئل مکرون و مارین لوپن موفق شدند به دور دوم راه یابند.

 مکرون نامزد حزب میانه " جمهوری به پیش" با کسب ۲۸ و ۵ دهم درصد آراء و مارین لوپِن از حزب راست افراطی "اجتماع ملی" با کسب ۲۴ و ۲۰ صدم درصد آراء پیروز دور نخست انتخابات معرفی شدند.

ژان لوک ملانشون از حزب فرانسه تسلیم ناپذیر ۲۰ و ۲۰ صدم درصد، اریک زِمور دیگر نامزد تندرو جنجالی راست افراطی با ۷ و ۱۰ صدم درصد و والری پکرس نامزد جمهوریخواهان با ۵ و ۱۰ صدم درصد آراء رتبه‌های بعدی را کسب کردند و موفق به راهیابی دور دوم نشدند.

انتخابات فرانسهدور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دو هفته دیگر (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

در انتخابات امروز «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از حزب «جمهوری به‌پیش» برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود با ۱۱ نامزد دیگر رقابت کرد.

 

حمایت چند نامزد ناکام از ماکرون 

آن ایدالگو نامزد حزب سوسیالیست از طرفدارانش خواست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از امانوئل مکرون حمایت کنند.

والری پکرس دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد که من حمایتم را از امانوئل ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنم.

ژان لوک ملانشون، نامزد اصلی چپگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات در جمع هوادارانش تاکید کرد که «حتی یک رای» هم نباید در دور دوم به مارین لوپن برسد.

وی گفت: «ما می‌دانیم به چه کسی هرگز رای نخواهیم داد.»

انتخابات ریاست ‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه، ۱۰ آوریل، آغاز شد. اولین آمار که در بعدازظهر به وقت پاریس منتشر شد، خبر از مشارکت درصد نسبتا پایینی از مردم می‌دهد. طبق این آمار اولیه که وزارت کشور فرانسه منتشر کرده است، مشارکت چند درصد پایین‌تر از انتخابات سال ۲۰۱۷ است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15841

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر