واکنش فوری وزارت خارجه روسیه علیه بایدن/ مایه ننگ و شرمساری است

وزارت خارجه روسیه به توهین بایدن به پوتین واکنش فوری نشان داد.

واکنش فوری وزارت خارجه روسیه علیه بایدن/ مایه ننگ و شرمساری است

  وزارت خارجه روسیه به توهین بایدن به پوتین واکنش فوری نشان داد. 

به گزارش عرشه آنلاین، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره توهین جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، این اظهارات را سخیف و کم ارزش و همچنین مایه ننگ و شرمساری ایالات متحده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، دیمیتری پسکوف در این باره گفت: بایدن تنها به خاطر منافعش در رقابت‌های عرصه سیاسی داخل آمریکا به دنبال ایفای نقش به عنوان یک کابو (گاوچران) هالیوودی است و توهین وی به پوتین، توهین به خود ایالات متحده است.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: چنین اظهارات سخفیانه‌ای از زبان رئیس‌دولت ایالات متحده آمریکا بعید بود؛ اینکه وی به رئیس یک کشور مانند پوتین توهین کند، یک ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.

وی افزود: بعید به نظر می رسد که اظهارات گستاخانه رئیس جمهور ایالات متحده باعث رنجش پوتین شود. 

پسکوف در ادامه گفت که به عنوان یک شهروند فدراسیون روسیه از دستیارانش می خواهد که حداقل یک بیانیه توهین آمیز در مورد بایدن از پوتین پیدا کنند.

به نوشته خبرگزاری تاس، پیش از این، بایدن در سخنانی درباره وضعیت سیاست بین‌الملل گفت که واشنگتن باید دائماً نگران خطر یک درگیری هسته‌ای باشد، زیرا انواع پسران دیوانه‌ای مثل این پسر پوتین وجود دارند.

به نوشته رویترز، این اظهارات را رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک جلسه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انتخابات ۲۰۲۴ بیان کرد.

بایدن در این میهمانی همچنین به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه خود با الکس ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که جان خود را از دست داده است، واکنش نشان داد.

ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، جمعه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ درگذشت.

ترامپ دردسرها و اتهامات قانونی خود که با جریمه ۳۵۰ میلیون دلاری همراه شده است را با اتهام‌های ناوالنی مقایسه کرد و مدعی شد که حکم دادگاه برای جریمه یک شکل از «کمونیسم یا فاشیسم» است. قاضی نیویورک پس از فاش شدن دروغ‌های ترامپ در مورد میزان درآمدهایش در اظهارات مالی شرکت‌های او، این حکم را صادر کرد.

بایدن در مورد این مقایسه گفت: برخی از مسائل است که این شخص گفته؛ مثل مقایسه خودش با ناوالنی و گفتن اینکه چون کشور به یک کشور کمونیستی تبدیل شده مانند ناوالنی مورد جفا قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127795

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر