محبوبیت رهبران کشورهای بزرگ جهان در سال 2024 +کدام رهبر جهان کمترین محبوبیت را دارد؟

براساس نظرسنجی Morning Consult از مردم ۱۵ کشور بزرگ جهان، میزان محبوبیت رهبران جهان در سال ۲۰۲۴ ارزیابی شد. ارقام به دست آمده در این مجموعه داده برای سادگی گرد شده اند. داده‌ها از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۴ جمع‌آوری شده‌اند.

محبوبیت رهبران کشورهای بزرگ جهان در سال 2024 +کدام رهبر جهان کمترین محبوبیت را دارد؟

محبوبیت و تأیید رهبران سیاسی نزد مردم یکی از شاخص های مهم پایداری و موفقیت یک حکومت است. رهبرانی که مورد اعتماد و مقبولیت عمومی باشند، می توانند با همراهی و حمایت مردم، سیاست ها و برنامه های لازم برای پیشرفت و آبادانی کشور را با موفقیت پیش ببرند. بنابراین، توجه به میزان محبوبیت و تأیید مردمی رهبران سیاسی، یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده در موفقیت و پایداری حکومت ها محسوب می شود. براساس نظرسنجی Morning Consult از مردم ۱۵ کشور بزرگ جهان، میزان محبوبیت رهبران جهان در سال ۲۰۲۴ ارزیابی شد. ارقام به دست آمده در این مجموعه داده برای سادگی گرد شده اند. داده‌ها از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۴ جمع‌آوری شده‌اند.

کدام رهبر جهان بیشترین محبوبیت را دارد؟

محبوبیت رهبران جهان

از ژانویه ۲۰۲۴، نارندرا مودی از هند بالاترین درصد تأیید داخلی و محبوبیت را دارد و بیش از دو سوم هندی ها عملکرد او را تأیید می کنند.

نخست وزیر هند

این محبوبیت منحصر به سال های اخیر نیست و محبوبیت مودی برای سال‌ها به طور مداوم بالا بوده است.

محبوبیت رهبران کشورهای بزرگ جهان در سال ۲۰۲۴

محبوبیت رهبران جهان

در مجموع شش رهبر جهان بیشترین محبوبیت را در میان پاسخ دهندگان به این نظرسنجی داشته اند، از جمله رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور و لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا از برزیل. یکی از جدیدترین رهبران، دونالد تاسک از لهستان است که ۵۰ درصد موافق او بوده و وی را تأیید کردند.

محبوبیت رهبران جهان

از طرف دیگر سران هشت کشور جهان، مخالفت و عدم تایید بالای ۵۰ درصد داشتند که از جمله آنها می توان به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اشاره کرد.

اولاف شولتس  صدر اعظم آلمان

اولاف شولتس آلمانی نیز در پایین ترین جایگاه این لیست قرار دارد. شولتس که در سال ۲۰۲۱ جانشین آنگلا مرکل شد، در پایان سال ۲۰۲۳ در نظرسنجی ها با ۲۰ درصد موافقت به رکورد پایینی رسید که این سطح تایید او تنها با یون سوک یول از کره جنوبی برابر بود.

اما به گفته Morning Consult، آنها کمترین میزان محبوبیت را در میان رهبران جهان نداشتند. بلکه مجموعه داده کامل ۲۱ کشور نشان می دهد که رهبران ژاپن و جمهوری چک از ابتدای سال ۲۰۲۴ از مجموع محبوبیت کمتری برخوردار بودند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124747

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر