دستور تعطیلی خیاطی‌های زنانه صادر شد

منابع محلی در ولایت هرات اعلام کردند که طالبان خیاطی‌های زنانه را در مرکز این ولایت تعطیل کردند.

دستور تعطیلی خیاطی‌های زنانه  صادر شد

طالبان هر روز متحجرتر از دیروز می شود 

مسائل افغانستان در هفته جاری، در مرکز توجه رسانه‌های جهان قرار داشت.

به گزارش عرشه آنلاین ،  منابع محلی در ولایت هرات اعلام کردند که طالبان خیاطی‌های زنانه را در مرکز این ولایت تعطیل کردند.

روزنامه ۸ صبح با استناد به منابع محلی نوشت: طالبان صبح امروز، چهارشنبه، به بازارهای شهر هرات هجوم بردند و تمام خیاطی‌های که لباس‌های زنانه می‌دوختند را تعطیل کردند.طالبان یک هفته پیش به خیاطان هرات برای تعطیلی مغازه های آنها هشدار داده بود.

پیش از این، طالبان خیاطی‌های زنانه را در شهر مزارشریف نیز تعطیل کرده بودند . 

روزنامه جمهوری اسلامی نیز نوشت: تداوم سیاست‌های سرکوبگرانه و ضدانسانی گروه حاکم بر افغانستان و فراهم ساختن امکان حیات و فعالیت برای گروه‌های تروریستی، از جمله موضوعاتی بود که محتوای تحلیل‌های رسانه‌ها و محافل سیاسی در هفته جاری را تشکیل می‌داد.

گروه تروریستی طالبان در تکمیل فهرست اقدامات متحجرانه و افراطی، دستور تعطیلی خیاطی‌های زنانه را صادر کرد. این اقدام، نارضایتی و اعتراض گروه‌های بیشتری از مردم محروم افغانستان را به دنبال داشت.

سرکوب گروه‌های سیاسی و قومی، تعطیلی مدارس زنانه، ترور ادامه‌دار مخالفان سیاسی، تبعیض در توزیع امکانات مالی، ایجاد رعب و وحشت اجتماعی برای تبعیت بی‌چون و چرا از گروه حاکم، انحصار در هیأت حاکمه و جلوگیری از مشارکت سایر گروه‌ها در ساختار قدرت و ایجاد محیط مناسب برای فعالیت گروه‌های تکفیری و تروریستی، بخشی از عملکرد گروه طالبان از زمان قدرت گرفتن در افغانستان می‌باشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115550

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر