ارسال پیام آمریکایی برای ایران؛ واشنگتن :پیامی نداده ایم؛ تهران پیام داده اید

وزیر امورخارجه انکار ارسال پیام از سوی واشنگتن برای تهران را «کاملا نادرست» خواند.

ارسال پیام آمریکایی برای ایران؛ واشنگتن :پیامی نداده ایم؛ تهران پیام داده اید

وزیر امورخارجه انکار ارسال پیام از سوی واشنگتن برای تهران را «کاملا نادرست» خواند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «آمریکا از هفته گذشته در صدد آتش بس انسانی بود. ما پیام آنها را دریافت کردیم، آنها «کاملا نادرست» می گویند. البته هم زمان بازی جنگ را علیه غزه و کرانه باختری فلسطین مدیریت می‌کنند. ریاکاری و نسل‌کشی علیه غزه را متوقف کنید».

پیش از این، شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داده بود که یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در باره موضوع ارسال پیام به ایران درباره آتش‌بس در جنگ غزه مدعی شده که «این اظهارات، مطلقا، کذب هستند.» این مقام مدعی شده: «ما به وضوح به ایران گفته‌ایم که نباید به دنبال گسترش این درگیری و پیامدهای آن باشد». او همچنین افزود: «همچنین به طور علنی و غیرعلنی گفته‌ایم که خواستار آزادی اسرا در دست حماس هستیم. اجرایی شدن آزادسازی اسرا نیازمند وقفه‌ای بشردوستانه در جنگ است. مسئولیت هر گونه تاخیری با حماس است».

به نظر می‌رسد ادعای این مقام آمریکایی در پی این مطرح شده بود که امیرعبداللهیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «آمریکایی‌ها در سه روز گذشته از طرفی به ما پیام داده‌اند که ما به دنبال آتش بس هستیم و اقداماتی را در این ارتباط انجام داده‌ایم اما در عمل آنها فقط از کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنند».

هم‌چنین، میدل ایست نیوز شب گذشته مدعی شده بود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار یک‌شنبه شب خود با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با تاکید بر اینکه امریکا به دنبال درگیری با ایران نیست از نخست وزیر عراق خواسته است این پیغام را به ایران برساند.

بر اساس این گزارش، آمریکا با تاکید بر اینکه به دنبال به نتیجه رساندن آتش بس در غزه است و در این میان هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق تنها معادلات را پیچیده‌تر می‌کند، خواستار جلوگیری از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های خود در خاک عراق از سوی گروه‌های مقاومت شده است.همچنین بلینکن در صورت ادامه حملات، حق پاسخگویی متقابل برای امریکا قائل شده است.

 

وزیر خارجه امریکا یک‌شنبه شب نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از دیدار با السودانی تاکید کرده بود که پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان امریکایی را تهدید می‌کنند، می‌دهیم مبنی بر اینکه این کار را انجام ندهید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113397

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر