افشاگری وزیر خارجه ایران برای تشکیل کشور فلسطین در مصر و اردن /هشدار به آمریکا و اسرائیل

امروز منطقه بمانند بشکه باروت است و هر لحظه هر اتفاق خارج از کنترلی در منطقه ممکن است رخ بدهد. به آمریکا و اسرائیل هشدار می دهیم تا کشتار غیرنظامیان را فورا متوقف کنند

افشاگری  وزیر  خارجه ایران  برای تشکیل کشور فلسطین در مصر و اردن /هشدار به آمریکا و اسرائیل

حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در نشست خبری که متعاقب برگزاری نشست امروز(دوشنبه) وزیران خارجه در قالب ۳+۳ در تهران برگزار شد، افزود: اولین نشست فورمت ۳+۳ با تمرکز بر موضوع حل منازعه در قفقاز جنوبی در سطح معاونان وزرای خارجه در مسکو برگزار شد و امروز(دوشنبه) اعضای حاضر در سطح وزرای خارجه نشست دوم رو در تهران برگزار کردند.

محور سخنان مهم وزیر خارجه بدین شرح است 

 امروز منطقه بمانند بشکه باروت است و هر لحظه هر اتفاق خارج از کنترلی در منطقه ممکن است رخ بدهد. به آمریکا و اسرائیل هشدار می دهیم تا کشتار غیرنظامیان را فورا متوقف کنند

امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها ۲ بار به ما پیام دادند

پیام‌ها ۲ محور داشت: در محور اول گفتند که دنبال گسترش دامنۀ جنگ نیستیم. محور دوم این بود که از ایران می‌خواهیم خویشتن‌داری کند و دیگر طرف‌ها را هم به خویشتن‌داری توصیه کند.

رهبران مقاومت تاکید دارند: ما آمادگی طولانی برای تداوم مبارزه در بخش نظامی با اسرائیل را داریم. درخواست داریم اسرائیل عملیات روی غیرنظامیان را متوقف کند. امادگی داریم مراکز نظامی اسرائیل را مورد هدف قرار بدهیم

به آمریکا اعلام کردیم دادیم که همان‌طور که تلاشتان برای حذف حزب‌الله لبنان نتیجه نگرفت، الان هم در حذف مقاومت فلسطین موفق نخواهید شد.

امروز حزب‌الله در نقطه‌ای از قدرت قرار دارد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به آن ده‌ها پیام فرستاده‌اند که جبهۀ جنگ جدیدی علیه رژیم صهیونیستی باز نکند.

  صهیونیست‌ها می‌خواهند کشور جدید فلسطین را در بخش‌هایی از خاک مصر و اردن ایجاد کننداین تحلیل نیست، براساس اطلاعات ماست و آرزویی دست‌نیافتنی برای صهیونیست‌ها خواهد بود

اولین نشست فرمت 3+3 با تمرکز بر موضوع حل و فصل منازعه در قفقاز جنوبی در سطح وزرای خارجه امروز در تهران برگزار شد. امیدوار هستیم که در ادامه برگزاری این فرمت شاهد حضور کشور دوست و برادر گرجستان هم باشیم .

همزمان با بحران در غزه و تجاوزهای مستمر رژیم جعلی اسرائیل علیه ساکنان غیرنظامی در غزه این نشست برگزار شد دو پیام دارد : ما از این فرصت برای رایزنی و مشورت های دو جانبه در سطح وزرا  تلاش کردیم در راستای متوقف کردن اقدام ها برای کوچ اجباری مردم فلسطین به جنوب و ارسال کمک به مردم غزه و متوقف کردن حمله ها به غزه تبادل نظر کنیم. این نشست این این پیام را داشت که ایران از کنشگری فعال در مسائل منطقه برخوردار است و نسبت به تحولات در قفقاز جنوبی توجه دارد. 

ایران در چارچوب ارزش های انسانی و دینی نسبت به حمایت از مقاومت فلسطین موضع روشن و مشخصی داشته است. ما به حمایت های سیاسی بین المللی و حقوقی و رسانه ای خود از مقاومت ادامه می دهیم. تعارف نداریم بگوئیم که رژیم صهیونیستی همچنان اشغالگر است و براساس حقوق بین الملل کسانی که سرزمین آنها اشغال شده میتوانند برای دفاع از حقوق مشروع خود اسلحه به دست بگیرند. 

برخی کشورهای غربی تلاش دارند پدیده اشغالگری اسرائیل را نادیده بگیرند.

شب گذشته با همتای خود از مصر ارتباط داشتم و امروز هم از زبان وزرای خارجه ای که در این اجلاس حضور داشتند جزئیاتی دریافت کردیم . کشورهای غربی حاضر نیستند کلمه ای در دفاع از مردم فلسطین در متن بیانیه پایانی نشست قاهره بیابد. 

مقاومت یک واقعیت در منطقه است.

ایران به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیست اما تداوم کشتار غیرنظامیان عرصه را بر مردم منطقه تنگ کرده است.

امیدوار هستیم که مجموعه تلاش ها در قالب سازمان همکاری اسلامی در جده منجر به توقف جنایت های جنگی رژِیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111476

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر