اعلام خط قرمز ایران در جنگ با اسرائیل / آمریکا اعلام خطر کرد

ایران اعلام کرد اگر رژیم آپارتاید اسرائیل قصد حمله به ایران، منافع و اتباع آن را نداشته باشد، ایران در این درگیری مداخله نخواهد کرد

اعلام خط قرمز ایران در جنگ با اسرائیل / آمریکا اعلام خطر کرد

ایران خط قرمز درگیرنشدن با اسراییل را اعلام کرد .ایران اعلام کرد اگر رژیم آپارتاید اسرائیل قصد حمله به ایران، منافع و اتباع آن را نداشته باشد، ایران در این درگیری مداخله نخواهد کرد

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پی طرح ادعاها مبنی بر مداخله ایران در درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل تاکید کرد: جبهه مقاومت توانایی دفاع از خود را دارد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز یکشنبه به وقت محلی برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۳ مهرماه جاری در واکنش به طرح ادعاهای مداخله ایران در درگیری های اخیر میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل گفت: «اگر رژیم آپارتاید اسرائیل قصد حمله به ایران، منافع و اتباع آن را نداشته باشد، ایران در این درگیری مداخله نخواهد کرد. جبهه مقاومت توانایی دفاع از خود را دارد.»

ممکن است ایران به‌طور مستقیم وارد عمل شود

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس، درباره احتمال وقوع یک جنگ شدید بین مرزهای لبنان با سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت: نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که ممکن است ایران به‌طور مستقیم وارد عمل شود. ما باید برای هر احتمالی آماده باشیم.

وی درباره احتمال درگیر شدن ایران در جنگی که با حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی آغاز شد، گفت: این یک خطر است و ما از همان ابتدا به آن توجه داشته‌ایم.

 این مقام کاخ سفید گفت ، ایالات متحده نسبت به تشدید جنگ غزه و احتمال «درگیری مستقیم» ایران بیم دارد.

سالیوان درباره احتمال دخالت ایران در جنگ می گوید: «این یک خطر است و خطری است که ما از ابتدا به آن توجه داشته‌ایم». سالیوان ادعا کرد: «به همین دلیل است که رئیس‌جمهور با سرعت و قاطعیت برای وارد کردن یک ناو هواپیمابر به شرق مدیترانه و ورود هواپیمای جنگنده به خلیج فارس اقدام کرد و پیام بسیار واضحی را به هر دولت یا هر بازیگری که به دنبال گسترش این وضعیت بود، فرستاد».

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه از ارسال دومین ناو هواپیمابر برای جلوگیری از اقدامات علیه اسرائیل یا هرگونه تلاش برای گسترش این جنگ پس از حمله حماس خبر داد. قرار است ناو یو اس اس آیزنهاور و کشتی‌های همراه آن به ناو یواس‌اس جرالد آر فورد که پس از حمله حماس در 7 اکتبر به شرق مدیترانه اعزام شد، بپیوندند

دیگر رسانه ها

کدخبر: 110365

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر