پنتاگون: نیروهای جدید آمریکا از منطقه نمی‌روند!

نتاگون اعلام کرد که هزاران نیروی آمریکایی که اخیراً در خاورمیانه مستقر شده‌اند، در منطقه خواهند ماند.

پنتاگون: نیروهای جدید آمریکا از منطقه نمی‌روند!

 پنتاگون اعلام کرد که هزاران نیروی آمریکایی که اخیراً در خاورمیانه مستقر شده‌اند، در منطقه خواهند ماند.

پنتاگون روز سه شنبه با تکرار ادعاهای خود مبنی بر ادامه تهدید ایران برای کشتی های تجاری اعلام کرد که هزاران نیروی آمریکایی که اخیراً در خاورمیانه مستقر شده‌اند، در منطقه خواهند ماند.

به نوشته العربیه، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: «تا زمانی که به این نیروها در منطقه نیاز باشد، آنها باقی خواهند ماند».

ایالات متحده در اوایل ماه جاری در واکنش به آن‌چه تهدیدهای ایران و روسیه در ماه‌های اخیر می‌نامد، در اقدامی که بخشی از استقرار از پیش اعلام شده بود، نیروها و تجهیزات بیش‌تری را در منطقه مستقر کرد.

ماه گذشته، وزیر دفاع لوید آستین دستور استقرار یک گروه آبی خاکی/واحد اعزامی دریایی (ARG/MEU) را به منطقه داد. این علاوه بر جنگنده‌های F-۳۵، F-۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده یو اس اس توماس هادنر (DDG-۱۱۶) بود که اعزام شدند.

سینگ در پاسخ به این سوال که آیا تهدیدات ایران علیه نیروهای آمریکایی در سوریه یا عراق یا علیه کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز کاهش یافته، ادعا کرد: «ما همچنان شاهد آزار و اذیت گروه‌های تحت حمایت سپاه در هفته‌های گذشته علیه کشتی‌های تجاری هستیم. ما شاهد کاهش این تهدید نبوده‌ایم، بنابراین دلیلی برای خروج نیروها وجود ندارد.» وی مدعی شد که تا زمانی که در تهدید ایران تغییر نکند، تغییری در موضع نیروی آمریکا ایجاد نخواهد شد

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103843

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر