حمله یک زن به سلوان مومیکا | آتش زدن قرآن و پرچم ایران مقابل سفارت تهران در سوئد / ویدئو

یک زن مقابل سفارت ایران در استکهلم سوئد تلاش کرد با کپسول آتش‌ نشانی، قرآن آتش گرفته را خاموش کند، ولی پلیس سوئد وارد عمل شد و این زن را بازداشت کرد.

حمله یک زن به سلوان مومیکا |  آتش زدن قرآن و پرچم ایران مقابل سفارت تهران در سوئد  / ویدئو

مسئولان سوئد در اقدامی موهن برای چندمین بار متوالی، به سلوان مومیکا تبعه عراقی ساکن در این کشور اجازه دادند قرآن کریم را آتش بزند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مومیکا این بار، قرآن مجید را در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم آتش زد و به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران اهانت کرد.

مومیکا همچنین در ادامه اقدامات جنایت‌بار خود، قرآن کریم و پرچم عراق را لگدمال کرد و سلوان نجم یکی از تبعه‌های عراق هم به وی در این جنایت کمک کرد. یک زن که در میان افراد حاضر در این محل بود، تلاش کرد با کپسول آتش‌نشانی، قرآن آتش گرفته را خاموش کند، ولی پلیس سوئد وارد عمل شد و این زن را بازداشت کرد.

مومیکا و نجم محل جنایت را با یک خودروی متعلق به پلیس سوئد ترک کردند و چندین خودرو و صد نفر از عناصر پلیس این کشور، این دو فرد را همراهی کردند.

در ماه‌های گذشته اهانت به قرآن چندین بار در دانمارک و سوئد تکرار شده است. این موضوع موجب خشم کشور‌های جهان اسلام شده که از این دو کشور خواسته‌اند این اقدامات را متوقف کنند.

در دانمارک شنبه گذشته تعدادی از اعضای یک گروه راست‌گرای افراطی اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ کرده و سپس به سوی سفارت عراق در پایتخت دانمارک حرکت کرده و در آنجا نیز قرآن را آتش زدند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که چند روز قبل‌تر لارس راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در گفتگو با سامح شکری وزیر خارجه مصر مدعی شده بود که این اقدامات غیرمسئولانه بیانگر ارزش‌های جامعه دانمارک نیست و دولت این کشور در حال حاضر در حال اتخاذ اقدامات و صدور قوانینی است که از تکرار چنین رویداد‌های تأسف‌بار جلوگیری کند.

در سوئد این اقدامات باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک برای سوئد شده و تظاهرات‌هایی را در چندین کشور به همراه داشته که خواستار تحریم کالا‌های سوئدی شده‌اند.

اهانت به قرآن همچنین مسئولان سوئد را به هشدار درباره افزایش تهدید‌های امنیتی علیه منافع این کشور وادار کرده است. چند روز پیش یک مقام ارشد سوئدی گفت سوئدی‌های خارج از کشور و مشاغل مرتبط با سوئد باید هوشیاری و احتیاط بیشتری به خرج دهند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102118

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر