خبر مهم رویترز درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران

یک منبع آگاه غربی اعلام کرد روند خروج زندانیان آمریکایی از ایران چند هفته‌ به طول خواهد انجامید.

خبر مهم رویترز درباره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران

یک منبع آگاه غربی اعلام کرد روند خروج زندانیان آمریکایی از ایران چند هفته‌ به طول خواهد انجامید.

به گزارش عرشه آنلاین، تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا پس از ماه‌ها مذاکره در نهایت به نتیجه نرسید. گرچه دو طرف از ارائه جزئیات بیشتر در این باره اجتناب کرده اند، اما مقامات آگاه غربی از اطمینان درباره توافقات حاصل شده خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه آمریکایی که نخواست نامش فاش شود امروز (جمعه) اعلام کرد آزادی زندانیان آمریکایی از ایران و بازگشت آن‌ها به کشور ممکن است چند هفته به طول انجامد و احتمالا ماه آینده میلادی (سپتامبر) این زندانیان از ایران خارج خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در حساب‌های کره جنوبی افزود: احتمالا آزادسازی این منابع مالی بخشی از توافقات دو طرف برای مبادله زندانیان بوده است. با این حال، انتقال این پول‌ها از حسابی در کره جنوبی به یک حساب محدود شده دیگر اتفاق خاصی تلقی نمی‌شود و تنها این پول می‌تواند در موضوعات غیرنظامی از جمله خرید مواد غذایی و یا دارو مورد استفاده قرار گیرد.

منابع غربی می‌گویند زندانیان آمریکایی اکنون از زندان آزاد شده، ولی هنوز در ایران در حبس خانگی به سر می‌برند و هنوز زمان دقیق خروج آن‌ها از کشور مشخص نشده است. واشنگتن در برابر اقدام تهران، قرار است ۵ زندانی ایرانی را از زندان‌های ایالات متحده آزاد کند.

تاکنون مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعا‌های طرف غربی واکنشی نشان نداده و سخنی درباره جزئیات تبادل زندانیان با طرف غربی مطرح نکرده اند. / باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100942

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر