توافق ایران و آمریکا / آزادی ۵ آمریکایی و آزادشدن دلارهای ایران+اسامی

چندزندانی آمریکایی از زندان اوین به هتل منتقل شده‌اند/ آزادی زندانیان در برابر لغو مسدودی بخشی از منابع ایران/ نیویورک تایمز

توافق ایران و آمریکا / آزادی ۵ آمریکایی و آزادشدن دلارهای ایران+اسامی

آمریکا و ایران بر سر آزادی ۵ آمریکایی و لغو مسدود شدن وجوه ایران توافق کردند

این توافق شامل لغو مسدود شدن حدود ۶ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران می‌شود

سی ان ان: چهار زندانی دو تابعیتی در ایران از اوین به هتلی منتقل شدند

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مشاور حقوقی یکی از زندانیان دو تابعیتی در ایران اعلام کرد که چهار زندانی دو تابعیتی از زندان اوین به حبس خانگی در هتلی منتقل شده اند

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: با توجه به اظهارات یک وکیل، چهار آمریکایی که به صورت غیر قانونی در ایران بازداشت شده بودند اکنون از زندان اوین آزاد شده و در حصر خانگی قرار گرفته اند. این یک نشانه امیدوار کننده از آزادی آنها پس از سالها حبس است.

کریستین امانپور مجری مشهور شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از جرد گنسر، مشاور حقوقی سیامک نمازی گفت: «انتقال گروگان‌های آمریکایی از زندان اوین توسط ایران به حبس خانگی تحول مهمی است. اگرچه من امیدوارم که این اولین قدم برای آزادی نهایی آنها باشد، این در بهترین حالت آغاز پایان است و نه بیشتر.»

اسامی سه زندانی دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی 

بر اساس این گزارش، سه زندانی دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی شامل سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز، و چهارمین فرد که نامش مشخص نیست، از زندان اوین تهران منتقل شدند و پیش‌بینی می‌شود که در هتلی تحت مراقبت مقامات ایرانی نگهداری شوند. دولت بایدن در حال مذاکره برای آزادی آنها از ایران است.

 سی ان ان اعلام کرد گنسر که در اظهار نظر محتاط است، افزود: " هیچ تضمینی در مورد آنچه از این به بعد اتفاق می افتد وجود ندارد.".

بیانیه شورای امنیت ملی ایالات متحده درباره تغییر وضعیت زندانیان ایرانی-آمریکایی

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در بیانیه‌ای «حبس خانگی» ۵ زندانی ایرانی-آمریکایی در تهران را تایید کرد.

بنا بر گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا، خانم واتسون این اقدام را قدمی دلگرم‌کننده خوانده و افزوده «این افراد در وهله اول نباید بازداشت می‌شدند اما ما به رصد دقیق تحولات در این موضوع ادامه خواهیم داد».

این بیانیه تاکید کرده که «مذاکرات برای آزادی نهایی» زندانیان ایرانی-آمریکایی ادامه خواهد داشت.

با این وجود، در بیانیه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، از دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار مسدود شده حرفی به میان نیامده است.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100892

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر