تکلیف جدید معلمان درباره حجاب دانش آموزان

مدیرکل امور مبلغین و دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معلمان اهمیت و ضرورت‌های عفاف و حجاب در جامعه را برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

تکلیف جدید معلمان درباره حجاب دانش آموزان

مدیرکل امور مبلغین و دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معلمان اهمیت و ضرورت‌های عفاف و حجاب در جامعه را برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

حجت‌الاسلام محمد‌ جنتی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی جهاد تبیین ویژه معلمان استان کردستان  که با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد، رعایت حجاب را ضروری و واجب دانست و اظهار داشت: حجاب و عفاف بعد زنانه و مردانه داشته و خداوند در قرآن کریم دستور داده که زنان و مردان باید عفاف و حجاب را رعایت کنند.

وی گفت: رعایت حجاب و عفاف موجب می‌شود استعداد واقعی زنان و آنچه که مادر را در خانواده و زن را در جامعه به بالاترین نقش خود می‌رساند، دیده شود.

مدیرکل امور مبلغین و دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه معلمان اهمیت و ضرورت‌های عفاف و حجاب در جامعه را برای دانش‌آموزان تبیین و به خوبی بازگو کنند، تصریح کرد: این‌روزها عده‌ای در جامعه بحث آزادسازی حجاب را سر داده‌ به طوری‌که هر کسی حق انتخاب رعایت یا عدم رعایت حجاب را دارد، در حالی‌ که این کاملاً غلط است، چرا که این یک فریضه الهی است.

وی یادآور شد: پوشش و حجاب، موضوعی است که در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و برای زن و مردم نیز فرقی نمی‌کند.

جنتی به جایگاه زن از نظر اسلام و انقلاب پرداخت و افزود: زن عنصری‌ترین نقش را در مدیریت خانواده و جامعه برعهده دارد و امام(ره) اوایل انقلاب زن را رهبران انقلاب و نقش آنان در خانواده و جامعه را بی‌نظیر خوانده است، بنابراین جامعه ما باید به جایگاه مادری توجه و برای آن اهمیت قائل شود.

وی با اشاره به تفاوت دو نوع سبک زندگی در کشور ایران و غرب عنوان کرد: ما در کشورمان زنان را به عنوان مدیر جامعه و خانواده شناخته، اما غربی‌ها از زن به چشم یک ابزار نگاه می‌کنند. زن ایرانی ارزشمند و باید‌ جایگاه آنان تقویت شود.

دبیر ستاد عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی کشور حضرت فاطمه زهرا(س) را کامل‌ترین و برترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان جهان دانست و یادآور شد: باید برای شناخت بیشتر دختران و تبعیت از سبک زندگی و الگوی اخلاقی، الگوهای اینچنینی در جامعه تببین شوند.

جنتی تأکید کرد: زن در دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، بنابراین اجازه ندهیم که غربی‌ها با ترویج بی‌بندوباری، مدگرایی و تبلیغات فریبنده ماهواره‌ و فضای مجازی افکار فرزندانمان را منحرف و به این جایگاه خدشه وارد کنند. می‌توان برای مقابله با توطئه‌ها جوانانمان را با نقش اجتماعی و وظایف خود آگاه کنیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 98120

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر