هشدار به مردم چند استان: از خانه خارج نشوید

آلودگی هوای در خراسان رضوی ، خراسان شمالی و کرج در وضعیت خطرناک قرار گرفت و توصیه می شود مردم به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند.

هشدار به مردم چند استان: از خانه خارج نشوید

آلودگی هوای در خراسان رضوی ، خراسان شمالی و کرج در وضعیت خطرناک قرار گرفت و توصیه می شود مردم به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند.

هشدار به مردم کرج: از خانه خارج نشوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۳۳۳ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت خطرناک قرار دارد.

بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرهای کوهسار، هشتگرد و نظرآباد به ترتیب ۱۵۹، ۸۹ و ۱۲۷ است که بر این مبنا کیفیت هوای ه شتگرد در وضعیت قابل قبول، نظرآباد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و کوهسار در وضعیت سالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد.

بر این اساس کرج به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند.

ادارات خراسان شمالی فردا تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: ادارات خراسان شمالی  به علت آلودگی هوا تعطیل است.

غلامرضا شفیق مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار کرد: افزایش آلاینده‌ها و آلودگی هوا طی امرور نیز در خراسان شمالی ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی ادامه داد: از این رو ادارات استان تعطیل خواهد بود.

شفیق اعلام کرد بانک‌ها هم  در سطح استان تعطیل هستند.

وی تاکید کرد صنایع آلاینده و سنگ شکن‌ها نیز  تعطیل خواهند بود.

وی بیان داشت: این تعطیلی شامل ادارات امدادرسان و خدمات‌رسان بهداشتی نمی‌شود.

تعطیلی فعالیت مراکز آموزشی، مهدکودک ها و مجموعه های ورزشی در مشهد، صالح آباد، تایباد، خواف و سرخس

براساس اعلام کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان ادارات مشهد  فعال هستند ولی کلیه مراکز آموزشی، مهدهای کودک، باشگاه ها، مجموعه های ورزشی و فعالیت های عمرانی در مشهد، صالح آباد، تایباد، خواف و سرخس تعطیل خواهند بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

این کارگروه با درنظر گرفتن کاهش غلظت آلودگی هوا ، فعالیت ادارات مشهد را در روز چهارشنبه متوقف نکرد اما مراکز آموزشی، مهدکودک ها، مجموعه های ورزشی و اقدامات عمرانی را در شهرهای مشهد، صالح آباد، تایباد، خواف و سرخس تعطیل و ممنوع اعلام کرد.

در مصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی از دستگاه های دولتی خواسته شده با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال موافقت کنند

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97908

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر