سیستان و خراسان در آماده باش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با گذشتن شاخص آلودگی هوا از مرز ۳۰۰ ادارات بجنورد امروز از ساعت ۱۰ تعطیل می‌شوند.

سیستان و خراسان در آماده باش

دو استان خراسان رضوی و خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان درآماده باش قرار گرفتند .رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد از شدت گرفتن آلودگی هوا در ساعات آینده خبر داد.طوفان و گرد و خاک حرکت قطار مسافربری مشهد-سرخس را متوقف کرد

رضا اسماعیلی رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد از شدت گرفتن آلودگی هوا در ساعات آینده خبر داد. او تصریح کرد: با توجه به افزایش شدت آلایندگی در ساعات آینده و خطر بیماری‌های تنفسی، از شهروندان درخواست می‌شود تا حد امکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

مشهد و بجنورد تعطیل شدند

به دنبال تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعات اخیر در سطح شهر مشهد، تعطیلی فعالیت‌های اداری و به خصوص ورزشی و آموزشی پس از ساعت ۱۲ امروز تا پایان شب در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد تصویب شد.

هوای مشهد

 رضا اسماعیلی اظهار کرد: از حدود ساعت ۵ صبح گرد و خاک گسترده آسمان مشهد را در برگرفته و هم‌اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ۱۸۸ و در وضعیت ناشی از سامانه ناپایدار شمال غرب استان است که با توجه به خشکسالی گسترده امسال توده‌های گرد و خاک جنوب و جنوب غرب خراسان را به مشهد آورده است.

وی افزود: غلظت ذرات معلق نیز حدود ۲۲۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده که حدود ۷برابر سطح استاندارد است، این غلظت نیز طی ساعات آینده افزایش خواهد داشت.

رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به افزایش شدت آلایندگی در ساعات آینده و خطر بیماری‌های تنفسی، از شهروندان درخواست می‌شود تا حد امکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

اسماعیلی ادامه داد: از آنجا که منشأ گردوخاک داخلی بوده از جنوب غرب استان وارد شهر شده است تقویت و توسعه فضای سبز در کمربند سبز می‌تواند این شرایط را تعدیل کند؛ اگر با مدیریت منابع آبی گونه‌های گیاهی سازگار با کم‌آبی را گسترش دهیم در بهبود کیفیت هوا تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

طوفان و گرد و خاک حرکت قطار مسافربری مشهد-سرخس را متوقف کرد

مشهد ـ فرماندار سرخس گفت: وزش باد شدید، طوفان شن و گرد و خاک موجب لغو حرکت قطار مسافربری مشهد-سرخس و بالعکس در نوبت صبح شد.

حسن نوری زاده اظهار کرد: وزش باد شدید، طوفان شن و گرد و خاک امروز سه شنبه موجب لغو حرکت قطار مسافربری مشهد-سرخس و بالعکس در نوبت صبح شد.

فرماندار سرخس افزود: در حال حاضر وضعیت طوفانی و گرد و خاک در جاده سرخس-مشهد نیز حاکم است اما جاده باز و تردد در آن برقرار است.

وی ادامه داد: امروز سه شنبه نشست ستاد بحران استانداری خراسان رضوی با محوریت طوفان و ریزگردهای سرخس برگزار خواهد شد.

شاخص آلودگی هوای بجنورد از مرز ۳۰۰ گذشته است.

براساس این گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با گذشتن شاخص آلودگی هوا از مرز ۳۰۰ ادارات بجنورد امروز از ساعت ۱۰ تعطیل می‌شوند.

 غلامرضا شفیق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، گفت: ادارات بجنورد امروز از ساعت ۱۰ تعطیل می‌شوند. شاخص آلودگی هوای بجنورد از مرز ۳۰۰ گذشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان شمالی گفت: ادارات امروز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۰ به بعد تعطیل است و همچنین فعالیت سنگ‌شکن‌ها نیز امروز ممنوع است.

شفیق تصریح کرد: شب گدشته شاخص هوا قابل قبول بود، اما آلودگی از ساعت ۶:۳۰ از مرزهای غربی وارد استان شده و در حال افزایش است و ناپایداری‌ها تا پایان شب ادامه دارد.

علی‌رغم اعلام غافلگیری وضعیت آلودگی هوا توسط مدیریت بحران استانداری٬ هواشناسی خراسان شمالی از ۴۸ ساعت گذشته وضعیت هوای آلوده را پیش‌بینی و اعلام کرده بود.

شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان از امروز

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده، وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

حسن حیدری گفت: از امروز سه شنبه الی یکشنبه ( ۲۷ تیرماه الی ۱ مرداد) وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک، نقاط مستعد توفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: طی این مدت برای زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی استان ورزش باد شدید و افزایش غبار و کاهش نسبی دما وجود دارد.

حیدری توصیه کرد: در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری شود احتیاط در ترددهای جاده ای  و از سازه های گلخانه ها محافظت شود همچنین از کار در ارتفاع جدا پرهیز شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. 

وی گفت: در ارتفاعات جنوبی ساعات بعدازظهر و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای فراهم است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97819

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر