اولتیماتوم آموزش و پرورش به مدیران مدارس

اگر دانش آموزی واجد شرایطی مانند محدوده جغرافیایی و طرح آدرس است و در مدرسه مورد نظر خود ثبت نام نشود، تخلف محسوب می شود.

اولتیماتوم آموزش و پرورش به مدیران مدارس

اگر دانش آموزی واجد شرایطی مانند محدوده جغرافیایی و طرح آدرس است و در مدرسه مورد نظر خود ثبت نام نشود، تخلف محسوب می شود.

تعدادی از والدین دانش آموزان که نسبت به وضعیت ثبت نام فرزندان خود اعتراض داشتند اعتراض خود را تحت عنوان «جلوگیری از سهمیه‌های غیرقانونی در ثبت‌نام دانش‌آموزان شیراز» به گوش رسانه ها رساندند و درخواست پیگیری داشتند.

در بخشی از متن این مطالبه آمده است: در ایام ثبت نام دانش آموزان، به ویژه در پایه‌های اول ابتدایی، شاهد ایجاد سهمیه‌های غیرقانونی برای پرسنل آموزش و پرورش در بعضی مدارس دولتی هستیم که به لحاظ آموزشی موقعیت ممتازی نسبت به سایر مدارس دارند، به طور مثال در شهر شیراز و در یکی از مجموعه مدارس معروف دخترانه، هنگام مراجعه جهت ثبت‌نام برای افرادی که در طرح آدرس و در محدوده همان مدرسه قرار دارند، مدیران مربوطه اظهار می‌دارند هفتاد درصد سهمیه این مدرسه مربوط به پرسنل آموزش و پرورش است! در حالی که مدارسی را فرهنگیان برای خودشان ایجاد کرده‌اند و از مجرب‌ترین معلمان و کادر آموزشی هم در آن مدارس استفاده می‌کنند، و به آن هم قانع نشده و به ویژه در کلانشهرها اقدام به این اعمال غیرقانونی و خلاف اخلاق و عدالت می‌کنند، که این موضوع تبعیض آشکار میان دانش آموزان است.

این مطالبه از مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس پیگیری شد. محمدخلیل عسکری در ارتباط با شرایط پذیرش و ثبت نام دانش آموزان بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان بر اساس محدوده جغرافیایی و طرح آدرس است و اگر مدیر مدرسه، دانش آموزی که واجد شرایط بود را ثبت نام نکرده است، تخلف محسوب می شود.

عسکری با اشاره به اینکه در هر منطقه و ناحیه ستاد اجرایی ثبت نام وجود دارد، تصریح کرد: افراد می توانند با مراجعه به ستادهای ثبت نام در هر ناحیه و منطقه، درخواست رسیدگی و شکایت های خود را ثبت کنند.

وی افزود: مجموعه ستادهای ثبت نام شهرستان ها و مناطق و نواحی آماده رسیدگی به شکایت ها و درخواست های مردم هستند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96812

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر